recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg
    Sendt: 12-April-2010 kl. 16:12
Hej,

Jeg er ked af at oprette endnu et af disse topics, men jeg ser ikke rigtigt nogen anden udvej. Jeg har ledt en del tråde igennem, men det har ikke rigtigt givet mig svar nok.

Jeg er blevet tildelt ansvaret for, at finde et nyt TV til mine bedsteforældre og samtidig få det gamle op på væggen i soveværelset.

Det nye til stuen skal være 42" (beregnet ud fra deres normale siddepladser). De ser mest TV via kabel og kun få DVD titler. Ud fra dette regner jeg ikke med at full HD vil være nødvendigt. Dog bliver der set meget sport, så billedkvalitet er hvad vi går efter. 

Pris er selvfølgelig også en parameter, men jeg forventer at kunne få et ganske ok TV for en fornuftig pris. Gerne under 5k. Jeg har selv tænkt meget på et Panasonic plasma, men plasma/LCD vil jeg lade stå frit. DVB-C/T MPEG-2/4 ville dog ikke gøre noget.

En anden ting jeg har ledt lidt efter, er et ophæng til soveværelset. Deres nuværende fladskærm er 32" og skal flyttes til soveværelset. Desværre gør ophængsmulighederne at der skal bruges et drejeligt beslag, som næsten skal kunne klare 90 grader + tilt. Jeg søger et par erfaringer her. Der er VESA 200x100 monteringshuller i deres nuværende.

Jeg håber at jeg har fået de fleste informationer med, ellers må i gøre mig opmærksom på det.

På forhånd tak.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Online
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 17:41
Hej skuffen og velkommen til recordere.dkSmile...Til den pris ville jeg kigge på et Panasonic 42X20 , som ligger på ca 5500kr . Ellers er der jo også kommet nye modeller fra SONY , fex 40EX500 , som vist koster ca 6000kr....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 19:32
Mange tak for velkomsten.

Mvh
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Online
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 20:15
Hej , ja det er den , du kan læse en anmeldelse her http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1269867762
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 21:33
Det vil jeg gå videre med så. Tak for hjælpen.

Et forslag til et godt men samtidigt forholdsvis billigt ophæng ønskes stadig, hvis der er nogen der har erfaringer.

Jeg har selv fundet tre mulige kandidater. Det væsentlige er, om der er "plads" til en 32" når den er drejet maksimalt. Den skal desværre opsættes på en væg der er parallel med sengen, heraf problematiken. Den billige Hama ville være et godt bud prismæssigt, men hvad synes i?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu