|
Hjælp til Vantage 8000 C |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
klavil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja den er købt med 1000 gb harddisk. Jeg kan ikke mærke der er noget der blæser ud bagpå og kan ikke høre det, da boksen summer, men kan selvfølgelig tage låget af. Boksen står alene ved et tvbord. Jeg vil dog ikke mene at det skulle være varme, da dehakker med det samme harddisken skal starte op. Det tager min boks næsten 3 min at starte op.
|
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Blæseren er meget stille, og kan næsten ikke mærkes.
Det eneste jeg kan tænke mig måske kunne hjælpe, var at formatere harddisken. Hvis det ikke hjælper, kunne du prøve med en usb harddisk, og se om den kørte bedre.
|
|
![]() |
|
Eje55 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Januar-2012 Sted: dk Status: Offline Point: 6 |
Jeg har også en Vantage 8000C med en 1Tb harddisk. Den er også ca. 2 - 4 min. om at checke harddisken.
Det var noget der kom i en af de nyere software versioner for at forhindre at den frøs under en programmeret optagelse. Tror ikke det vil hjælpe at formatere din harddisk. Min kan heller ikke lide at spole hurtigere en x2 i en 1080 optagelse. Hvis jeg spoler hurtigere starter den bare forfra på optagelsen. Og min blæser larmer efter 15 - 30 min. så man ikke er i tvivl om at den har en blæser. Men ellers en udmærket optager. Erik |
|
![]() |
|
Eje55 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Januar-2012 Sted: dk Status: Offline Point: 6 |
Forresten så mener jeg at opstarten gik væsentlig hurtigere hvis EPG HDD saving var slået fra. Det var den setting jeg brugte. Mener også at min tit slettede eller lavede kludder i EPG-en hvis den blev gemt på HDD.
Jeg bruger i dag en VU+ Ultimo som på mange punkter virker bedre end 8000C men betjeningen af 8000C virkede mere brugervenligt, specielt EPG-en. Erik |
|
![]() |
|
klavil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Tak for svaret Erik.
Jeg formaterede den i går og prøvede så forskellige optagelser. Optog på en almindelig SD kanal og så det samtidig. Der hakker den engang imellem, hvor den lige står stille et sekund og så fortsætter den normalt. Så optog jeg på en HD kanal og så i ca 4 min af programmet hvorefter jeg slog over og så en anden HD kanal. Ved afspilningen hakker den meget mere og efter ca de 4 min så så det ud til at det blev værre. Nogle gange stod den helt stille :( Syntes det virker som om at den harddisk ikke kan følge med. Jeg har dog en usb- harddisk på 500 gb som jeg kan prøve. Kan jeg bare sætte den til og optage direkte på den eller skal den interne kobles fra?
|
|
![]() |
|
Hvis jeg slår det fra mht save epg to HDD så tager det ingen tid at starte op, måske 30 sek. Hvad gør det at den ikke bliver gemt?
|
|
![]() |
|
Skal sådan en usb harddisk køre noget bestemt eller hvordan skal jeg sætte den op inden den er klar?
Vantage boksen spurgte om den skulle formatere og jeg sagde ja, men jeg har ikke kunnet få kontakt til den hverken i udb1 eller usb2? Den kunne heller ikke læse den i min pc, men til sidst kunne jeg dog formatere den igen, men hvis det er Fat32 den skal være, hvordan gør man mon så det, hvis den er NTFS og det enesteman kan vælge er exFAT?
|
|
![]() |
|
Jeg har lige nedgraderet til firmware 2.81 fordi:
Jeg har problemer med at, når jeg starter boksen og bagefter trykker på den knap hvor man kan se optagede programmer så sker der ikke andet end den skriver checking system for harddisk og viser bare lige info kanalen. Efter lang tids trykken på knappen kommer det frem på skærmen media inserted Hdd??? Nogen ide om hvad der lige sker og evt hvad der kan være galt?? Jeg har samtidig skilt boksen ad og blæseren kører fint. Det er endda en WD greenline harddiskder sidder der i. Jeg vil dog sige at både stålskjoldet og harddisken var ok varme, men ved ikke om der er normalt?? Kan man evt sætte en bedre blæser i
![]() |
|
![]() |
|
Bent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
den harddisk på 1t er for stor til vantage HD8000C du skal bruge en på 500GB fra seagate til intern harddisk |
|
Bent Dueholm
|
|
![]() |
|
Bent. Det er vist en and ![]() På vantage´s egen forum er den harddisk jeg har, blandt dem der er anerkendt til at fungere. Jeg kan jo som sagt også godt optage osv.
|
|
![]() |
|
Bent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 293 |
den and kan du beholde selv, jeg fik den føste vantage HD7100S i januar 2008 og i dag har jeg 3 Vantage HD. 1 7100S + 1 7100TS & 8000S og en Vantage VT-1 i min Vantage HD8000S har jeg en Seagate Pipeline HD ST3500321CS 3,5“ 500GB der er for mangle problemer med harddisk over 500GB til at bruge intern i Vanrage, dem på 1T kan man kun bruge som ekstern harddisk Kapitel 9 Festplatteneinbau 9 5. Stecken Sie nun die Stromversorung sowie das SATA Kabel (Rot) an die Festplatte an. 6. Wenn Sie sich vergewissert haben, dass die Festplatte korrekt montiert und angeschlossen wurde, fahren Sie mit Schritt 7 fort. 7. Schliessen Sie das Gehäuse und setzten die Gehäuseschrauben wieder ein. 8. Schliessen Sie den Receiver wieder an das Stromnetz an und starten Sie das Gerät. 9. Lesen Sie ab Seite 59 wie die Festplatte formatiert und benutzt wird. 9.3 Liste kompatibler interner Festplatten. Bitte verwenden Sie für den Einbau einer internen Festplatte nur eine Empfohlene und kompatible Festplatte aus der folgenden Liste. Kompatible Festplatten sind: Hersteller Bezeichnung Bauart Größe Seagate Pipeline HD ST3320310CS 3,5" 320GB Seagate Pipeline HD ST3500321CS 3,5“ 500GB Seagate Pipeline HD2 ST3250312CS 3,5“ 250GB Seagate Pipeline HD2 ST3500414/312CS 3,5“ 500GB Seagate Pipeline HD2 ST31000424/322CS 3,5“ 1000GB Seagate Momentus ST9320320AS/G 2,5“ 320GB Hitachi CinemaStar™ 5K250 3,5“ 250GB Hitachi CinemaStar™ 5K320 3,5“ 320GB Hitachi CinemaStar™ 5K500 3,5“ 500GB Hitachi Travelstar™ 5K500.B 2,5“ 500GB Super Talent (SSD) UltraDrive ME SSD 2,5“ 32-256GB Nicht aufgeführte Festplatten können den Betriebs des Gerätes stören. Aktualisierte listen, Änderungen und Infos unter www.vantage-digital.com Redigeret af Bent - 26-Juni-2012 kl. 21:55 |
|
Bent Dueholm
|
|
![]() |
|
Så har jeg undersøgt lidt på min boks. Jeg har en 32gb usb pen som er FAT32 og jeg har prøvet at optage lidt på den og forskellen er markant ift den interne harddisk. Ved afspilningen af det optagede eller også hvis den optager og jeg ser noget andet, så begynder enten det optagede eller det jeg ser at hakke i det, hvis det er den interne 1000 gb jeg bruger, men det kører ok hvis det er min usbpen.
Jeg har en WD 500 gb usb harddisk som jeg så gerne vil bruge, men jeg kan ikke få den formateret til FAT32, så boksen kan læse den? Hvad skal jeg lige gøre her? Bent: det er ikke harddisken det er galt med?? Det er vel bare kombinationen mellem boks og den store harddisk?? De harddisk som Bent har skrevet er jo en lidt ældre liste og de koster derfor en halv bondegård, hvis de da kan fåes mere??0
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |