recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ventilation af diy møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ventilation af diy møbel

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 09:30
Hvor mange dB er de blæsere I har monteret på?? og hvordan er støjniveauet??

Mvh. Rasmus Fausing

Smile

Redigeret af fausing - 04-Marts-2012 kl. 10:25
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:15
I mit møbel har jeg boret omkring 10 60mm huller i bagbeklædningen. Lågen er i stof. Over min forstærker har jeg placeret 4 stk 80 mm blæsere (12V), 2 ved front af forstærker, 2 ved bagside af forstærker... De er vendt så de trækker den varme luft ud mod lågen. De er tilsluttet en variabel strømforsyning, som vist står på omkring 8-9 volt... Strømforsyningen sidder i en strømskinne så blæserne starter sammen med forstærker...

Kan ikke helt huske hvad dB mine blæsere er, da det var nogen jeg havde liggende fra et gammelt computereprojekt, men de er 16-19 dB...
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

I mit møbel har jeg boret omkring 10 60mm huller i bagbeklædningen. Lågen er i stof. Over min forstærker har jeg placeret 4 stk 80 mm blæsere (12V), 2 ved front af forstærker, 2 ved bagside af forstærker... De er vendt så de trækker den varme luft ud mod lågen. De er tilsluttet en variabel strømforsyning, som vist står på omkring 8-9 volt... Strømforsyningen sidder i en strømskinne så blæserne starter sammen med forstærker...

Kan ikke helt huske hvad dB mine blæsere er, da det var nogen jeg havde liggende fra et gammelt computereprojekt, men de er 16-19 dB...

Ja, det er nogen i den retning jeg også skal ud i. Har faktisk også en "gammel" strømforsyning med variabel indstilling, som vel så kan styre hvor mange volt = hvor meget de larmer = mere eller mindre ventilation.

Ender nok også med "bare" at sætte det til en strømskinne da det er den nemmeste løsning.

Hvordan er støjniveauet med dine blæsere??

Redigeret af fausing - 04-Marts-2012 kl. 10:25
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:34
Det er den her jeg har købt , 2stk/enhed, droslet ned til 5 volt så hører du dem ikke!

http://www.coolerkit.dk/scythe_gentle_typhoon_120mm___800_rpm-p-1737.html
Mvh
Jan
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Jeg kan høre dem "visle" ved lav musik/radiosnak, men har også lidt mistanke om at der er røget et leje i en af blæserne og at det er den der laver ballade...
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Det er den her jeg har købt , 2stk/enhed, droslet ned til 5 volt så hører du dem ikke!

http://www.coolerkit.dk/scythe_gentle_typhoon_120mm___800_rpm-p-1737.html

MANGE TAK Smile

Det var da en dejlig lav dB opgivelse de har. Møblet skulle jo helst gerne undgå at larme mere end højtalerne, så det er nok ikke noget dumt bud.

Mvh. Rasmus Fausing
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Jeg kan høre dem "visle" ved lav musik/radiosnak, men har også lidt mistanke om at der er røget et leje i en af blæserne og at det er den der laver ballade...

Ja, lidt ville det heller ikke genere mig, at de som du skriver "visler" lidt, så længe det kan overdøves med almindelig tv-niveau. Smile

Mvh. Rasmus Fausing
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:14
Er der ikke en af jer der kan linke til nogen af de strøm forsyninger der skal bruges til de blæsere ....
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 11:25
Hmm, har du ikke en gammel lader til en laptop eller lign, se på den om den leverer den spænding og strømstyrke du skal bruge,..
Mvh
Jan
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Hmm, har du ikke en gammel lader til en laptop eller lign, se på den om den leverer den spænding og strømstyrke du skal bruge,..
Jeg bruger en fætter der ligner denne meget:

Og så har jeg bare en blæser til at ligge direkte ovenpå min receiver. Jeg kan mærke at temperaturen bliver lavere bare ved lidt luftcirkulation.

Og i samme ombæring kunne man jo bestille denne:

/Sejrsen

Redigeret af Sejrsen - 04-Marts-2012 kl. 12:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 12:59

Vær også opmærksom på at mange recievere har indbygget blæser, og så er det tilstrækkeligt med passive huller i møblet for luftflow

Redigeret af Kampus - 04-Marts-2012 kl. 12:59
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2012 kl. 17:55
Kan man ikke bare finde en nem løsning med blæser, strømforsyning og evt. en varme føler?? Det ville være smart :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu