|
Hjælp til ventilation af diy møbel |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvor mange dB er de blæsere I har monteret på?? og hvordan er støjniveauet??
Mvh. Rasmus Fausing ![]() Redigeret af fausing - 04-Marts-2012 kl. 10:25 |
||
![]() |
||
C K N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2005 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 218 |
|
I mit møbel har jeg boret omkring 10 60mm huller i bagbeklædningen. Lågen er i stof. Over min forstærker har jeg placeret 4 stk 80 mm blæsere (12V), 2 ved front af forstærker, 2 ved bagside af forstærker... De er vendt så de trækker den varme luft ud mod lågen. De er tilsluttet en variabel strømforsyning, som vist står på omkring 8-9 volt... Strømforsyningen sidder i en strømskinne så blæserne starter sammen med forstærker...
Kan ikke helt huske hvad dB mine blæsere er, da det var nogen jeg havde liggende fra et gammelt computereprojekt, men de er 16-19 dB...
|
||
![]() |
||
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
|
Ja, det er nogen i den retning jeg også skal ud i. Har faktisk også en "gammel" strømforsyning med variabel indstilling, som vel så kan styre hvor mange volt = hvor meget de larmer = mere eller mindre ventilation. Ender nok også med "bare" at sætte det til en strømskinne da det er den nemmeste løsning. Hvordan er støjniveauet med dine blæsere?? Redigeret af fausing - 04-Marts-2012 kl. 10:25 |
||
![]() |
||
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
|
Det er den her jeg har købt , 2stk/enhed, droslet ned til 5 volt så hører du dem ikke!
http://www.coolerkit.dk/scythe_gentle_typhoon_120mm___800_rpm-p-1737.html |
||
Mvh
Jan |
||
![]() |
||
C K N ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2005 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 218 |
|
Jeg kan høre dem "visle" ved lav musik/radiosnak, men har også lidt mistanke om at der er røget et leje i en af blæserne og at det er den der laver ballade...
|
||
![]() |
||
|
MANGE TAK ![]() Det var da en dejlig lav dB opgivelse de har. Møblet skulle jo helst gerne undgå at larme mere end højtalerne, så det er nok ikke noget dumt bud. Mvh. Rasmus Fausing |
||
![]() |
||
|
Ja, lidt ville det heller ikke genere mig, at de som du skriver "visler" lidt, så længe det kan overdøves med almindelig tv-niveau. ![]() Mvh. Rasmus Fausing |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
Er der ikke en af jer der kan linke til nogen af de strøm forsyninger der skal bruges til de blæsere ....
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
|
Hmm, har du ikke en gammel lader til en laptop eller lign, se på den om den leverer den spænding og strømstyrke du skal bruge,..
|
||
Mvh
Jan |
||
![]() |
||
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
|
Og så har jeg bare en blæser til at ligge direkte ovenpå min receiver. Jeg kan mærke at temperaturen bliver lavere bare ved lidt luftcirkulation.
Og i samme ombæring kunne man jo bestille denne:
/Sejrsen Redigeret af Sejrsen - 04-Marts-2012 kl. 12:26 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Vær også opmærksom på at mange recievere har indbygget blæser, og så er det tilstrækkeligt med passive huller i møblet for luftflow Redigeret af Kampus - 04-Marts-2012 kl. 12:59 |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Kan man ikke bare finde en nem løsning med blæser, strømforsyning og evt. en varme føler?? Det ville være smart :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |