recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP til vista mediacenter og digi tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP til vista mediacenter og digi tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jobie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP til vista mediacenter og digi tv
    Sendt: 30-September-2008 kl. 00:20

Jeg skriver her idet jeg har brug for hjælp til at forstå hvordan en ekstern firewire boks til modtagelse af DVB-C signal fungerer med Vista media center. Jeg har haft flere microsoft media centers gennem årerne, hvilket jeg sværger til  Har dog nu købt et 46 tommer stort TV og må nu sande at det analoge kabel signal (via Yousee) til mit media center ikke ser lige godt ud på alle kanalerne. Derfor er det nu på tide at få gang i det digitale sendenet (dvb-c) gennem Yousee. Ved der eksisterer denne boks

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ;menu=pc&varenr=61801

som kan tilsluttes ekstern via firewire til mit media center , men håber der er nogle der har erfaring med den og kan give mig nogle oplsyninger.

1) fungerer den uden de store problemer (plug and play) med vista media center og yousee - tænker specielt på epg?

2) skal man bruge boksens remote eller kan man "smide" den lang væk og blot brug mce remoten til at skifte mellem de kanaler som boksen spytter ud?  

3) Ud over sådan en boks hvad skal jeg så mere anskaffe for at se digitalt tv via yousee?

4) kanal 5 og tv2 sport og andre bliver snedt i hd, kan disse kanaler ses i hd med boksen?

5) Kan jeg/vista media center stadig benytte de to analog tunere som er i min  media center maskine, således at jeg får evt kan se en dvb-c kanal og optage to analoge?

6) hvad er boksen fysiske mål længdexhøjdexbredde?

Håber at få nogle svar til en novice indefor digitalt tv.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 01:03

Det er måske lidt dumt at svare når jeg ikke selv har DVB-C, men lidt kan jeg bidrage med (jeg har samme boks, men i DVB-S udgaven)

1) Det er IKKE plug & Play, og der er flere tråde herinde der diskuterer det, så prøv at konsultere dem

2) Du kan bruge MCE remoten

3) Kan være du måske skal anskaffe et FireWirekort, da der ifølge forskellige indlæg kan være problemer med OnBoard FireWire. Jeg har selv opgivet mit onboard FireWire, men er ikke helt sikker på om det var det, eller udskiftningen at mit CAM modul der fik mig i sikker havn

4) Ja hvis du har abonnement

5) Nej

6) en hånd bred, en halv hånd dyb og 20 Kings højt (har ikke lige et målebånd i nærheden)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jobie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:04
Er det slet ikke muligt at tweake sit media center til at benytte både analog tunere samt en dvb-c boks tilsluttet firewire smatidigt?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:55

Det tror jeg ikke, men hvorfor ønsker du det?

Så vidt jeg ved kan kun MediaPortal det du ønsker, men mange siger at MediaPortal er problematisk. Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke har prøvet MediaPortal i lang tid, så prøv det selv og vend tilbage med dine erfaringer 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jobie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 00:59
Ønsker det da jeg er vant til at kunne optage på den ene analoge mens jeg ser på den anden. HVis jeg køber oven nævnte DVB-c boks bliver jeg jo kun i stand til at se een kanal.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 07:27
Til gengæld så går der ikke lang tid før du ikke rigtigt
har lyst til se på de analoge kanaler, efter du har
oplevet den digitale kvalitet. Det er bare så meget
bedre. Men hvis du tænker på at du skal optage en serie
til kæresten imens du ser noget fodbold eller NFL i HD,
så er det ikke sikkert hun lægger så meget mærke til det
- min kæreste synes ihvertfald ikke det var så specielt
at det var noget hun rigtigt lagde mærke til.

Rigtigt som McenterFreak at MediaPortal kan klare både
analoge og digitale tunere samtidigt, så overvej at
prøve det. Hvis du finder ud af at det ikke er for dig
af den ene eller anden grund, så kan du jo bare skifte
tilbage til MCE
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 08:45

Hvis du mener det bogstaveligt, at du kun vil bruge dvb-c til direkte tv-kigning, kan du jo bare sætte en tuner direkte til tv-et helt udenom dit mediacenter. Sådan har jeg da tænkt mig at gøre (dog vil jeg ha' én digital tuner i mediacentret).

Mvh.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu