|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() Sendt: 30-December-2008 kl. 17:47 |
Hej Jeg forsøger at holde min htpc fra at vågne alt for tit. Jeg har gjort følgende. Disabled automatiske opdateringer, Disabled optimering i mediacenter, Fjernet mceupdates mulighed for at vække computeren, checket alle opgaver i opgavelisten også de skjulte, ingen har jobs liggende klar til at køre på tid. Alligevel insiterrer den på at vågne kl. 03.00, hvorfor hvorfor hvorfor... Er der en nem måde at se, hvilke tjenester/programmer har sat sig på RTC timeren ? Når den så vågner, starter den med et BSOD og genstarter. Enten har jeg et USB problem eller også et ATi driver problem. Svært at blive klog på.. Har installeret MST Tool og aktiveret dens log, men jeg kan ikke se hvad der vækker somputeren. I nat vågnede den kl 03.00 og crashede, derefter kørte den lidt indtil 30min. så lukkede mst tool den ned. Så vågnede den af sig selv kl. 04.40 og kørte en masse jeg ikke lige fatter hvad er. Ihvertfald kørte den consolidator, som er en kundeforbedrings ting... Men som sagt, i opgavestyringen, er der intet som er sat til at vække computeren på noget tidspunkt.. Jeg kan starte og slukke den igennem en hel dag uden et BSOD, den vågner også af andre årsager selv uden bsod. Men hver gang kl. 03.00 er der bsod, jeg bliver vanvittig.. |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Har du checket eventloggen om du kan se noget deri på det tidspunkt, både i system og applikations loggen?
|
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Den er checket alle de gange hvor den crasher, når den ikke at skive noget brugbart, men når den så starter op iegn, begynderd en at køre alle mulige forskellige tasks. Så det er svært at sige noget om hvad der har vækket den kl. 03.00 |
|
![]() |
|
![]() |
[/QUOTE] Det kan være det er guideopdateringen der starter, det gør den om natte og det kan IKKE ændres i MCE. Det kan være at dette kan hjælpe: http://www.avsoft.nl/tools/guidedltime/default.htm
[/QUOTE] Du har ret med guide opdateringen, når den er aktiveret i VMC, så kører den, men jeg fandt dens task og fjernede fluebenet, i væk computer for at køre opgave. Så nu kører opgaven kun hvis pc´en allerede er kørende. Den kan jeg se i eventvieweren. Med det samme den vækkes af mig eller en anden årsag og tidspunktet er overskredet for hvornår den skulle have været kørt. Starter den med det samme. Men ikke af sig selv mere.. Så hvad er det mon der vækker den... hmm.. Var inde og checke og opdateringerne i vmc stod til mellem 03.00 og 09.00, jeg ænderede det til 07.00 til 13.00. Så må vi se om det ændrer noget på det famøse kl. 03.00 starten op om natten. Det passer ihvertfald med tidspunktet. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har du prøvet at vække den selv kl. 2:50 og så se hvad det er der bliver startet 3:00 (i joblisten)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Det har jeg ikke, men jeg har nu kørt 3 planlagte opgaver hvor systemet vågner fint og sover med det samme igen her til formiddag. Så det fungerer fint. Men den vågnede igen i nat kl. 3, der crashede den så ikke, men den foretog sig absolut ingen ting. Det var RTC der vækkede den, men ingen tasks kørte. Kun 2, men det er nogen der kører under alle omstændigheder når den er vågen. Så den sov iegn efter 2 min. Så vågnede den igen kl 4.40, kørte i knap 1 minut, hvorefter den så crashede. Igen af aforklarlige årsager. Da den så restartede havde jeg glemt at sætte vmc til at starte automatisk, så den var vågen da jeg stod op. MST Tool kunne så ikke detecte nogen idle status og sætte den i dvale :( Derfor kørte jeg de 3 test i formiddags, efter jeg havde defineret mst tool til at resette mine usb controllere ved resume. Alle 3 test kørte upåklageligt. Men hvad fanden er det der vækker min PC, hvad har sat en timer i RTC som jeg ikke kan se ? Hvis den vågner igen i nat kl. 3 bliver jeg sindsyg :) Jeg havde desuden en gammel ati hdmi driver, den har jeg også opdateret til nyeste. ATi har vist nogle hdmi problemer så vidt jeg kan læse mig til... |
|
![]() |
|
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
Windows update er kl 3.00 som standard på vista. Hvis du ikke har slået den rigtig ned.
|
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|
![]() |
|
![]() |
Fandt årsagen her: http://thegreenbutton.com/forums/8/321945/ShowThread.aspx
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |