|
Hjælp til VPN forbindelse. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2018 kl. 16:59 |
|
Hej.
Jeg kunne godt tænke mig en VPN forbindelse men er på bar bund. Hvilken skal jeg vælge og er det nok at bruge den der er i ens router? Har set lidt på PUREVPN, men er det svært at opsætte sådanne en VPN? |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad skal du bruge den til?
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
De fleste af de gængse tjenester har et fint lille program der gør det legende let at koble sig på.
Jeg bruger selv NordVPN og slap vist med 700 kroner for to år. |
||
![]() |
||
frsch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
|
Jeg bruger Private Internet Access (PIA), som jeg læste mig til skulle være en af de bedste da selve selskabet er placeret i London. De gemmer intet statistik på brugerne og de udlevere intet om betalingsoplysningerne / bruger profilen.
Jeg bruger serveren i Holland og har intet problem med at udnytte min 250 / 250 Mbit linje. |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
|
Er der meget der skal opsættes for at det virker, eller er det nemt at gå til? |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
London mener jeg netop er et af de steder man bør undgå, da Storbritannien deler oplysninger med USA. NordVPN, for eksempel, hører hjemme i Panama og giver ikke en fuck.
Det er typisk meget enkelt at oprette en konto hos en VPN-udbyder. Så længe de får deres betaling plejer det andet ikke at bekymre dem så meget. |
||
![]() |
||
|
Tænkte mere på om det er svært at opsætte på pc'en eller er det bare at installere og lade den køre i baggrunden? |
||
![]() |
||
|
Som nævnt er det bare at installere appen og så kører det. Hvis de har en app. Ellers så er det der program, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, til OpenVPN heller ikke så indviklet. Men hvorfor ikke vælge en VPN med egen app?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
|
Pipper,
Jeg er nysgerrig, hvad er det du skal bruge VPN til? Klaus |
||
![]() |
||
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
|
Klaus: Den bruges f.eks. til at anonymisere tilgangen til internettet, hvis man ikke gider at leve i et overvågningssamfund. Vi trackes efterhånden i hoved og røv uden vi bliver spurgt. Data vi efterlader på nettet udnyttes kommercielt af store koncerner, til at målrette reklamer og budskaber. Det påvirker søgemaskiner, der viser os indhold, der matcher vores eksisterende profil og indesnævre vores bevidshedsfelt og gør os dummere. VPN er også godt, hvis du f.eks. bruger offentlige wifi netværk, der kan være udstyret med overvågnings software der opsnapper din datatrafik og dermed passwords og andre personlige oplysninger. Sidst kan VPN også bruges til at omgå geolokation, hvor du udelukkes fra at bruge tjenester eller købe vare i andre lande. Der er sikkert mange andre grunde ud over disse. Min oplevelse er, at det gør forbindelsen langsommere. Men det er måske prisen for anonymiseringen.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
|
Jo, men det ændrer en VPN ikke det store ved, så længe man accepterer cookies. Eller endnu værre, at man er logget ind på sin google eller facebook konto...
Se det kan jeg forstå....... Klaus |
||
![]() |
||
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
|
citat [Jo, men det ændrer en VPN ikke det store ved, så længe man accepterer cookies.
Eller endnu værre, at man er logget ind på sin google eller facebook konto...] VPN skal nok også ses som et værktøj blandt mange i anonymiseringsprocessen. Kan f.eks. bruge sammen med Ghostery, adblock, duckduckgo m.m. Det er og bliver en hård kamp, der ender med en tvivlsom oplevelse. Men er man ideologisk nok, kan man gøre noget. Lidt ligesom der er dyrt og besværligt at leve biodynamisk eller være vegatar m.m. P.S. jeg er der ikke selv :-)
Redigeret af Steffen32 - 19-Januar-2018 kl. 10:37 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |