recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til VPN forbindelse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til VPN forbindelse.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Pipper,

Jeg er nysgerrig, hvad er det du skal bruge VPN til?


Klaus


Det er til lige som Steffan32 beskriver.

For at kunne færdes anonymt og for mit vedkommende undgå reklamer.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 13:19
Reklamer undgår du så absolut ikke ved at bruge en VPN. - den skaber bare en tunnel til et andet punkt på internettet, reklamerne får du uanset hvad. Hvis du vil undgå reklamer er der udvidelser til din browser til den slags. (søg selv og du skal finde) - Du er overhovedet ikke anonym når du bruger VPN. som sagt skabes der en tunnel, så i sidste ende kan begge IP adresser anskaffes. Det var primært det man forsøgte at undgå ved at lave TOR, men uanset hvad kan der backtraces fra exitpoints). Som Steffen32 siger, duckduckgo er en søgemaskine som anonymiserer dine søgninger, med andre ord kommer du ikke gennem googles marketinghånd når du bruger den som søgemaskine (i chrome/ie/firefox etc kan du administrere hvilke søgemaskiner du vil bruge når du skriver noget som helst i adressefeltet.)
Som KlausDM også er inde på, så længe du accepterer cookies på alle websites så vil din historik kunne følges.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 15:52
Dem jeg kender, formoder at de er anonyme/usynlige i forhold til Hollywoods pirat-radar . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2018 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af pipper<br>For at kunne færdes anonymt og for mit vedkommende undgå reklamer.<br>[/QUOTE pipper
For at kunne færdes anonymt og for mit vedkommende undgå reklamer.
[/QUOTE skrev:




VPN sælgernes reklamer virker alt for godt :-)

En VPN forbindelse alene


VPN sælgernes reklamer virker alt for godt :-)

En VPN forbindelse alene sikrer dig ikke mod hverken tracking eller reklamer.

En VPN forbindelse alene sikrer dig mod teleselskabets logging af dine aktiviteter og ikke meget andet.
Den kan også bruges til at spoofe din IP adresse, så en evt undeholdningsudbyder tror at du er i en anden del af verden og derfor må se deres underholdning.

Så længe du ikke bruge Tor browser, *** og aldrig er logget på hverken google eller facebook, så vil VPN være fuldstændigt ligegyldigt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mekanikeren11 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Januar-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mekanikeren11 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2019 kl. 12:56
Jeg har set en liste over forskellige VPN-udbydere på denne side:https://vpnportalen.dk/. Er nogen her enige med denne liste? Eller har du prøvet NordVPN?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu