|
Hjælp til XBMCbuntu opsætning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Basse.H ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2011 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 01:52 |
Hej, jeg har lige fået installeret XBMCbuntu.
Cpu'en i maskinen er en I3 3225 med HD4000. Opsætningen ser således ud: Render method > Auto Detect Allow hardware acceleration (VDPAU) > aktiveret Allow hardware acceleration (VAAPI) > aktiveret Adjust display refresh rate to match video > aktiveret Under afspilning af 1080p 24p .mkv filer, hakker billedet en gang i mellem. Det er ofte meget tydeligt ved f.eks. panorering i film. Den ene cpu kerne arbejder med 20-50% under afspilning af film, mens de andre 3 kerner svinger mellem 2-15% Er det korrekt sat op? Har fået dette at vide fra et andet forum: "Du skal prøve at google lidt efter at aktivere VDPAU i xbmcBuntu.. linux pakken til det er nemlig endnu ikke installeret i OS'et fra start.. desværre :/ men det er ikke så svært.. google lidt :)" Har brugt mange timer på Google uden held. De fleste emner jeg finder på google omhandler nvidia grafikkort :( |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når du har Intel grafikkort, skal du ikke bruge VDPAU men VAAPI.
Hvad er output fra kommandoen 'vainfo' i en terminal? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Basse.H ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2011 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 34 |
Den skriver følgende:
libva: version 0.32.0 "Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". libva: va_getDriverName() returns -1 vaInitialize failed with error code -1 (unknown libva error),exit" |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Så har du ikke VAAPI når statuskoden er -1. Er pakken libva1 installeret? |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Nej det har jeg ikke.
Kan ikke installere libva1. Får følgende fejlmeddelse i terminalen: E: Unable to locate package libva1-dbg Ved ikke hvordan jeg henter en package ind, når jeg kun har terminalen at arbejde i? |
|
![]() |
|
Ok, så har jeg fundet ud af hvordan jeg ender i Openbox :)
|
|
![]() |
|
Hej igen,
jeg kan desværre ikke få det til at virke :( Her er hvad jeg har prøvet: Er gået ind i XBMCbuntu desktop og kørt en terminal derfra. I Terminalen har jeg skrevet følgende: sudo apt-get install libva1-x11-1 libva-dmg libva1 sudo apt-get install i965-va-driver efterfølgende prøver jeg en "vainfo" fra XBMCbuntu terminalen (desktop version) og så spytter den det her ud: "libva: libva version 0.32.0 libva: va_getDriverName() returns 0 libva: Trying to open /usr/lib/dri/i965_drv_video.so init failed libva: va_getDriverName() returns -1 vaInitialize failed with error code -1 (unknown libva error),exit" Når jeg så kører XBMC og trykker ctrl+alt+f1 og skriver "vainfo" i terminalen ser det sådan ud: libva: version 0.32.0 "Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". libva: va_getDriverName() returns -1 vaInitialize failed with error code -1 (unknown libva error),exit"
|
|
![]() |
|
libva1-dbg og ikke libva1-dmg :)
|
|
![]() |
|
Jeg har prøvet at installere openelec 2.0 istedet for. Det virker helt fint, hvilket er mærkeligt da det også kører over xbmc-eden :)
Du skal ellers have et stor tak for hjælpen JesperLund. |
|
![]() |
|
Dobbelt-post
Redigeret af Basse.H - 26-Oktober-2012 kl. 23:12 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |