Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Christian81
Bruger
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
|
Sendt: 05-Marts-2007 kl. 21:03 |
spawn skrev:
ok - så er der et problem med enten kabel, omskifter, HDMI indgang på TV'et, eller den DVI udgang du bruger på grafikkortet
Eller også er der et problem med HDCP på TV'et (at det kræver HDCP og ikke får det fra PC'en)
Har du på noget tidspunkt haft bare lidt blinken på skærmen ?
Har du haft både TV og pc slukket og frakoblet strømmen når du tilsluttede kabel/omskifter - tilkobling med strøm på kan brænde HDMI indgangen af.
Har du en dvd-afspiller eller andet med HDMI udgang (og et HDMI kabel) så du kan teste om HDMI indgangen på TV virker ?
|
Jeg har prøvet lidt af hvert. både den ene og den anden af DVI udgangene. Samt begge HDMI indgange. Der har ikke været noget somhelst antydning af blinken på skærmen på noget tidspunkt.
Desværre har jeg ikke andet HDMI udstyr jeg kan teste det med. Men jeg har aftalt med en ven, at jeg kommer forbi med min computer og tester på hans fladskærm i morgen. Hvis det virker, sender jeg mit tv retur.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 05-Marts-2007 kl. 21:14 |
Inden jeg sendte TV'et retur, ville jeg nok prøve med et andet kabel først. Men hvis du tester din PC med dit nuværende kabel/omskifter på et andet fladskærms tv og det virker der, bør kablet selvfølgelig være iorden.
Held og lykke med det
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 05-Marts-2007 kl. 21:32 |
Prøv nu, om du ikke kan få opløsningen til at ligne 1366*768 eller 1280*720. Dit tv stejler måske over opløsningen? Fjern fluebenet i dit drivervindue og forsøg dig lidt frem.
Er der ikke noget på tv'et, der desuden skal fortælle, at den bruger hdmi? (Men det har du nok tænkt på...)
Venligst Søren
|
|
 |
Christian81
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2007 kl. 21:35 |
hmm.. Jeg må indrømme, at jeg ikke vidste, at man ikke måtte tilkoble et HDMI stik med strøm på. Heldigvis har jeg kun forsøgt med den ene HDMI indgang, så den anden bør under alle omstændigheder virke. Der er sket det nu, at hvis jeg tager strømmen fra TV'et, og kobler HDMI stikket til, og sætter strøm til igen, så vil TV'et slet ikke starte. Det starter derimod fint, efter jeg har koblet fra igen. Dette har jeg foriøvrigt forsøgt med begge HDMI indgange.
Redigeret af Christian81 - 05-Marts-2007 kl. 21:36
|
 |
Christian81
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2007 kl. 21:38 |
Breddam skrev:
Prøv nu, om du ikke kan få opløsningen til at ligne 1366*768 eller 1280*720. Dit tv stejler måske over opløsningen? Fjern fluebenet i dit drivervindue og forsøg dig lidt frem.
Er der ikke noget på tv'et, der desuden skal fortælle, at den bruger hdmi? (Men det har du nok tænkt på...)
Venligst Søren
|
Den står lige PT på 1280x720.. Der sker bare desværre ikke rigtig noget 
|
 |
Christian81
Bruger
|
Sendt: 05-Marts-2007 kl. 22:38 |
Jeg har lige konstateret at et af benene på DVI omsætterne er trykket lidt længere ind end de andre. Dette kan vel sagtens være årsagen. Så jeg tror bare, at jeg starter med at købe et nyt kabel inden jeg forsøger noget andet.
|
 |
Christian81
Bruger
|
Sendt: 06-Marts-2007 kl. 14:08 |
Nu har jeg leveret TV'et tilbage af to grunde: - når jeg satte HDMI stikket til, for derefter at sætte strøm til, så ville TV'et overhoved ikke tænde.
- Jeg fandt et Toshiba 37 WL 66 ZS, som jeg mener er et bedre TV til omkring 2500,- billigere et andet sted, hvilket jo i sig selv berettiger en ombytning :)
Men tak til alle for hjælpen. Det er ikke utænkeligt, at jeg vender tilbage når jeg engang for købt mit nye TV. /Christian
Redigeret af Christian81 - 06-Marts-2007 kl. 14:08
|
 |