|
Hjælp! Trådløs HDMI i stue / Lyd ude af sync |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2022 kl. 21:11 |
|
Hey
Fruen har fået den fantastiske ide og ville flytte sofa i TV-stuen, som betyder tv’et også skal rykkes.. ![]() I den forbindelse vil det betyde, at der skal trækkes et hdmi kabel fra receiver til fjernsynet - hvilket ikke kommer til at ske, da jeg hader synlige kabler.. ![]() Jeg har derfor købt dette trådløse HDMI sæt fra Nedis: Opsætningen gik uden problemer, men min frygt ift. sync af lyden er desværre blevet bekræftet - det fungerer slet ikke og kommer efter ca. 1 minut ud af sync ![]() Der er ca. 5-6 meter mellem HDMI sender og modtager, så det burde jo ikke være problemet - nogen der kan hjælpe her..?? Setup: Waoo TV boks Apple TV 4 ^ HDMI kabel ^ Denon AVR x1200 ^ Monitor out ^ Hdmi ^ Trådløs HDMi Sender Mvh Mads Redigeret af Mads A - 12-Februar-2022 kl. 21:12 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Flyt receiveren hen til tvet, evt i et møbel. Det ville være bedre og måske endda ligeså billigt. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Hej Flemming
Tak for dit input - men det løser desværre ikke mit problem ift. kabler, da der så ville skulle trækkes både internet, højtalerkabler og Hdmi.. Mvh Mads
|
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
|
Har prøvet utallige af de trådløse HDMI kit, spildt utallige af kr på både bokse til få hundrede kroner men også til 2000-5000kr, fælles for dem alle er at det er noget lort. Endte med at trække et cat7 kabel og købte en hdmi - ethernet converter. Overvej en ekstra gang om du ikke vil trække kablet, med de trådløse kommer du i situationer som den du beskriver.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7229 |
|
trådløse hdmi kit egner sig ikke til at se film med. der bliver altid noget forsinkelse når det trådløse skal konverteres om.
brug optiske kabler |
||
![]() |
||
|
Havde jo bare et "naivt" håb om, at det var blevet bedre - så jeg slap for at trække et kabel... ![]() Mon denne løsning vil fungerer, da der er 230V strøm, hvor fjernsynet skal være nu... ![]() Så jeg konverterer mit HDMI til RJ45 og bruger mit el-net til at "trække HDMI" signalet..? HDMI Extender 50m (HDMI over Cat5) https://www.avxperten.dk/hdmi-extender/hdmi-extender-120m-hdmi-cat5-single-cable.asp 1000 Mbps Homeplug Ethernet sæt (2 stk) TL-PA7010 KIT https://www.avxperten.dk/powerline-adapter/1000-mbps-homeplug-ethernet-saet-2-stk-tp-link.asp
|
||
![]() |
||
|
Hej Hansie Det drejer sig om, hvis det er muligt at undgå et skulle trække kabel... ![]() Mvh Mads
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19759 |
|
Mit råd til dig: Træk et kabel….. Klaus
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
|
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5168 |
|
Skjul kablerne i nye fodlister.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Det du reelt efterspørger er vel trådløs lyd og ikke trådløs HDMI. Redigeret af Rasmus Larsen - 14-Februar-2022 kl. 07:44 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Mon ikke han skal have billede med - det er sådan jeg læser det i hvert tilfælde. Alle signalkilder går ind i forstærkeren, og herfra skal billede og lyd videre til tv'et? |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |