recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: tv viser sort/hvidt ved dvd-afspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: tv viser sort/hvidt ved dvd-afspilning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Shortcut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shortcut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: tv viser sort/hvidt ved dvd-afspilning
    Sendt: 28-December-2012 kl. 14:57

Hej alle.

Jeg har et fladskærms-tv: LG 37LE2R, får tv-signalet fra YouSee's Samsung-boks, overført med HDMI, fungerer pt. upåklageligt.

Husets aktuelle dvd-afspiller, signalet overført med SCART, fungerede upåklageligt, indtil afspilleren stoppede med at virke. Det viste sig at transformatoren i afspilleren var i udu.

Jeg har sat en anden dvd-afspiller til - og det er her at der er dukket nye problemer op.

Ved afspilning af dvd'ere, signalet overført til fladskærmen med SCART, er billedet i sort/hvidt, ufuldkomment, lidt flimrende.

Jeg har testet SCART-kabel og dvd-afspiller koblet til en anden fladskærm - dvd-afspilning er upåklagelig, billedet perfekt.

Jeg har tjekket alle indstillinger på LG-fladskærmen, og det ser ud som at alle indstillinger er korrekte.

Så min foreløbige konklusion er at fejlen må ligge i LG-fladskærmen, men hvor?

Alle bidrag og kommentarer synes velkomne - jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer videre med min problemsøgning.

På forhånd tak for hjælp og brugbare bidrag.  Smile

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Online
Point: 6286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 14:58
Hej , prøv at vrikke lidt i stikket....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shortcut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 15:11
Godt forslag Wink.
Sket: gjort på begge scart-indgange i fladskærmen - ingen effekt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 15:19
Stil både afspiller og tv til RGB på henholdsvis scart ud- og indgang

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 15:20
Hmm , er der en opsætning i afspilleren , hvor du kan vælge at signalet skal sendes ud af scart?
MVH
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shortcut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 15:36
Gode pointer hos jer!

fltk: der er ingen muligheder for at definere rgb på tv'ets scart-indgange (angivet som AV1 og AV2).
Afspilleren afspillede dvd'er uden problemer på test-skærmen, uden nogen forhåndsindstillinger.

hopgreve: umiddelbart kan jeg ikke se det. Den må 'default' være defineret til det, eftersom den uden videre sender et fuldt brugbart signal til test-skærmen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 16:17
Se efter om der er "ben" i scartstikket der er skubbet ind i stikket og derfor ikke får forbindelse når det sættes i TV eller DVD
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shortcut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 16:20
Kampus: alle ben/pins sidder som de skal; husk at kablet fungerede perfekt i test-setup'et.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 16:22
Hej , lige en ting mere...Når du vælger fex AV1 eller AV2 , så kan man på nogle tv herefter trykke til " højre " på fex piltasterne og vælge fex svhs - rgb
MVH
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shortcut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 16:32
hopgreve: godt bud :-), jeg har tjekket det - er ikke en mulighed.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Shortcut Shortcut skrev:

Husets aktuelle dvd-afspiller, signalet overført med SCART, fungerede upåklageligt, indtil afspilleren stoppede med at virke.

Husets aktuelle afspiller stod nok til at sende S-video ud. Der er farvesignalet på en leder og kontrasten (sort/hvid) på en anden leder. Sjovt nok samme leder som composite video (hvor både farve og kontrast er i samme leder i kablet).

Så er scartindgangen sat op til at modtage s-video og DVD'en ikke sat op til at sende s-video, så bliver billedet i sort/hvid.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shortcut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 18:19

KlausDM:  der er ikke nogen muligheder for at definere hvordan tv'ets scart-indgange er mht. composite/rgb. Til gengæld gir det ret god mening at tjekke hvad afspilleren er sat op til mht. udgangssignal.

Jeg vender tilbage :-) senere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu