|
Hjælp: tv viser sort/hvidt ved dvd-afspilning |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Shortcut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2009 Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2012 kl. 14:57 |
Hej alle. Jeg har et fladskærms-tv: LG 37LE2R, får tv-signalet fra YouSee's Samsung-boks, overført med HDMI, fungerer pt. upåklageligt. Husets aktuelle dvd-afspiller, signalet overført med SCART, fungerede upåklageligt, indtil afspilleren stoppede med at virke. Det viste sig at transformatoren i afspilleren var i udu. Jeg har sat en anden dvd-afspiller til - og det er her at der er dukket nye problemer op. Ved afspilning af dvd'ere, signalet overført til fladskærmen med SCART, er billedet i sort/hvidt, ufuldkomment, lidt flimrende. Jeg har testet SCART-kabel og dvd-afspiller koblet til en anden fladskærm - dvd-afspilning er upåklagelig, billedet perfekt. Jeg har tjekket alle indstillinger på LG-fladskærmen, og det ser ud som at alle indstillinger er korrekte. Så min foreløbige konklusion er at fejlen må ligge i LG-fladskærmen, men hvor? Alle bidrag og kommentarer synes velkomne - jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer videre med min problemsøgning. På forhånd tak for hjælp og brugbare bidrag. |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej , prøv at vrikke lidt i stikket....
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Shortcut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2009 Status: Offline Point: 21 |
Godt forslag Sket: gjort på begge scart-indgange i fladskærmen - ingen effekt.
![]() |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
Stil både afspiller og tv til RGB på henholdsvis scart ud- og indgang
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6286 |
Hmm , er der en opsætning i afspilleren , hvor du kan vælge at signalet skal sendes ud af scart?
MVH
|
|
|
|
![]() |
|
Gode pointer hos jer! Afspilleren afspillede dvd'er uden problemer på test-skærmen, uden nogen forhåndsindstillinger. hopgreve: umiddelbart kan jeg ikke se det. Den må 'default' være defineret til det, eftersom den uden videre sender et fuldt brugbart signal til test-skærmen.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Se efter om der er "ben" i scartstikket der er skubbet ind i stikket og derfor ikke får forbindelse når det sættes i TV eller DVD
|
|
![]() |
|
Kampus: alle ben/pins sidder som de skal; husk at kablet fungerede perfekt i test-setup'et.
|
|
![]() |
|
Hej , lige en ting mere...Når du vælger fex AV1 eller AV2 , så kan man på nogle tv herefter trykke til " højre " på fex piltasterne og vælge fex svhs - rgb
MVH
|
|
|
|
![]() |
|
hopgreve: godt bud :-), jeg har tjekket det - er ikke en mulighed.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Husets aktuelle afspiller stod nok til at sende S-video ud. Der er farvesignalet på en leder og kontrasten (sort/hvid) på en anden leder. Sjovt nok samme leder som composite video (hvor både farve og kontrast er i samme leder i kablet). Så er scartindgangen sat op til at modtage s-video og DVD'en ikke sat op til at sende s-video, så bliver billedet i sort/hvid. Klaus |
|
![]() |
|
Jeg vender tilbage :-) senere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |