|
Hjælp! Valg af lyd setup i mini stue! |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Høxbro ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Var også min frygt, at det måske bare ville være penge ud af vinduet i min situation... Når du så forslår soundbar, vil du så anbefale KUN soundbar, eller ville dette sæt http://www.sonos.com/hometheater være en mulighed eksempelvis? Ved at der er baghøjtalere med, men sofaen kunne godt trækkes en smule ud. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det er noget vrøvl at man ikke kan få brugbar surround når sofaen står op ad bagvæggen. Baghøjttalerne skal bare vinkles mod sweetspot.
|
|||
![]() |
|||
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
||
Eller modsat sweetspot, jf. boses anbefalinger, med argumentet at man ikke skal kunne pinpointe hvor lyden præcist kommer fra. Dette er sikkert kun relevant, hvis man har et bose setup med adaptiq setup? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19842 |
||
Jeg skrev "ordentlig"
Her er vi dybt uenige - bagkanalerne skal give diffus lyd og ikke direkte lyd. Det ændrer bare ikke på at resten af setuppet heller ikke egner sig til surround. Det er for eksempel svært at skelne højre og center fra hinanden, nå de er placeret med mindre end ½ meter mellem dem. Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Av, det er jeg sørme ked af at høre,at man ikke kan få ordentligt surround, når højtalerne står op af bagvæggen, det må jeg vist have en sludder med Christian om den 17. Ds.
Når det så er "konstateret", må jeg må sige at mine m&k cs29 gør det rigtigt godt for mig med den nævnte placering. Det kan da godt være at jeg ikke kan hamle op med de dedikrede hjemmebioer (heller ikke her), men dipole højtalere gør det ofte ganske godt, og altså også hos mig. Jeg mangler ikke detaljer og aktiviteter i lyden. |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19842 |
||
Prøv at flyt sofaen 1½-2 meter fremad........ Klaus |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Øh, hvorfor skulle jeg dog det. Jeg har en lydfil med en helikopter der flyver 360 grader rundt, og jeg kan høre lyden hele vejen rundt, godt nok med lidt svingende intensitet. Om den oplevelse ligger i optagelsen eller i mit setup, skal jeg ikke gøre mig klog på. Men jeg er i det mindste meget tilfreds med lyden fra mine tripole, og i øvrigt er lyden jo kalibreret fra min cs29' ers nuværende placering.
En god aften ønskes fra et "næsten" sunny Malta :-) |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
||
Har et sæt helt nye KEF E305 hvis det kunne have interesse :-).
http://www.avforums.com/review/kef-e305-5-1-speaker-package-review.556 |
|||
![]() |
|||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
||
Til den "stue" havde jeg helt klart købt en lækker soundbar -B&W Panorama måske.. Skyd en hvid pil efter surround, placering af fronterne er dit problem, ikke surrounds..
|
|||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|||
![]() |
|||
||
Tænk om lyden blev endnu bedre! Du ved det ikke og derfor vil jeg anbefale dig at prøve. Klaus |
|||
![]() |
|||
Høxbro ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 47 |
||
Hmm - Har egentlig slet ikke lige selv tænkt at front højtalerne kunne være et problem. Kan godt se at de vil komme til at stå meget tæt, inden for 40-50 cm fra hinanden, hvilket nok ville ødelægge det. Så måske en soundbar i dette setup er det bedste, som flere nævner. Jeg har aldrig tidligere set en soundbar som en mulighed for mig, så derfor har jeg ikke styr på hvilke der er at foretrække. Jeg kan se at folk er lidt uenige mht højtalere på bagvæggen, men da jeg tidligere har haft det, og synes det var ganske glimrende, er jeg stadig mest interesseret i at få nogle op.
Tidligere i tråden linkede jeg til et Sonos hjemmebio system - http://www.sonos.com/hometheater. Kunne noget i denne stil gøre det for mig, eller har i nogle andre anbefalinger på inden for dette område? Tak for hjælpen so far gutter ![]() Redigeret af Høxbro - 13-December-2013 kl. 09:01 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |