recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp ved handel ved TECHNIKdirekt.de
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp ved handel ved TECHNIKdirekt.de

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
maddy2005 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp ved handel ved TECHNIKdirekt.de
    Sendt: 04-Januar-2006 kl. 19:11
Hej jeg står og skal handle hos: TECHNIKdirekt.de jeg har indtastet mit navn og adresse osv og trykket næste så jeg er ved trin 3 "shipping" Jeg kan kun vælge en ting:
Pick up service *   (Special Shipping Costs)   EUR 70,-

jeg vælger den og trykker continue så skrivder den følgende :

Please enter your telephone number for an appointment with the forwarding agent.
 
Hva skal dette sige ??? og kommer fjernsynet til at koste prisen som er angivet på hjemmesiden + 70 euro i forsendelse ???
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 19:25
Uden at vide det gætter jeg på det betyder at fragtmanden ringer og aftaler leveringstidspunkt med dig - altså så han er fuldstændig sikker på du er hjemme og kan modtage varen. 
Til top
maddy2005 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 19:29
nogen der kan sige med sikkerhed for vil være sikker! er det bare det ja så er der jo ingen problem i det :)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af maddy2005 maddy2005 skrev:

Hva skal dette sige ??? og kommer fjernsynet til at koste prisen som er angivet på hjemmesiden + 70 euro i forsendelse ???


Ja.

Mindre pakker ankommer med Post Danmark, og større pakker med kurér eller fragtmand. Skærme skulle gerne nå frem uden skader.

Mener at TECHNIKdirekt.de tager 22 euro for de små pakker (DVD optagere, projektorer o.lign) mens de større pakker koster mere (hvor meget afhænger af størrelse og forsendelses-metode).

Udenfor emnet: 

Selv købte jeg på et tidspunkt vaskemaskine + tørretumbler hos dem, og de ankom med fragtmand til omkring 50 euro per stk. i fragt. Men da det var nogle modeller som sammenlagt kostede 16.000 kr. herhjemme, og hos TECHNIKdirekt.de blot 7500,- ialt, så betød fragten ingenting

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Dan1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 17:29
Fragtmanden ringede nu ikke, da jeg købte tv hos dem for ca 1½ år siden, selvom mit mobil nummer inkl landekode stod korrekt på pakken. Havde givet mine forældres addresse, da jeg selv bor i lejlighed. Men jeg havde ingen idé om at pakken var på vej, indtil mine forældre fandt en stor kasse i deres cykelskur!
Panasonic EH55 dvd/hdd-rec
Til top
maddy2005 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 21:56
oki jeg siger mange tak :) Fjernsyn er bestilt, ja de sklle godt nok ha en kopi af kørekort det fik de og alt er i sin fineste orden! =) god service hos dem!
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 23:32


Redigeret af SJ - 16-Maj-2006 kl. 00:59
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2006 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Hvor fedt er det lige at udstille hele sin person på nettet ved at sende en kopi af sit kørekort eller betalingskort?


Du kan også fax'e det til dem.

Eller strege nogle cifre ud i personnummer.

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Så vil jeg hellere spare de penge og handle et sted uden en sådan helt-hen-i-vejret kontrol.


Det er helt normalt i dag, med den enorme svindel der efterhånden er internationalt med kredit-kort, at butikkerne enten 1) ikke tager imod kredit-kort eller 2) vil checke at leverings-adresse stemmer med ejeren af kredit-kortet. Altså ved handel med større beløb henover landegrænserne.

Det er faktisk ganske udramatisk, og gøres kun den ene gang. Efterfølgende kan man bestille alt det man vil hos dem, uden yderligere kontrol.

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg forstår ikke, at I gør det.


Bedre end forudbetaling ved bank-overførsel.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 00:54


Redigeret af SJ - 16-Maj-2006 kl. 00:59
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Hvad hvis man ikke har kørekort?

Sygesikringskort duer vist også. Evt. sammen med et eller andet billed-ID.

Og som nævnt kan man maskere de sidste 4 cifre i personnummeret, så der ikke udleveres følsomme oplysninger. Det er kun en identifikation af at man er den man udgiver sig fra at være, samt at man bor der hvor varen leveres til.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 23:59


Redigeret af SJ - 16-Maj-2006 kl. 01:00
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 00:28

Min kommentar:

Hvis man handler med en webshop, der på sin webside identificerer sig selv godt og man tror på firmaet, ja, så kan man vel også identificere sig selv, så fragtmand og andre involverede kan stole på, at man er den, man giver sig ud for at være.

Tillid virker to veje, og er man mistroisk, bør man nok ikke sløre sin ID, men finde sig et andet sted at handle.

P.g.a. svindel er det nødvendigt med ID, selv ved køb eller leje af mange ting og sager - også i forretninger, man fysisk besøger her i Danmark. Det er ikke noget nyt. Jeg har selv været ekspedient og afværget nogle forsøg på svindel og tyveri for den sags skyld.

Hvis man kunne slippe for alt det her, var det fint, men der er desværre kriminalitet i denne verden, og uden lidt kontrol ville der opstå mere svindel og svind = højere priser.

Men det stemmer, at de sidste fire cifre i éns CPR-nummer ikke vedkommer nogen forretning jvf. Lars' svar. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu