recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp vedrørende surround anskaffelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp vedrørende surround anskaffelse

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 18:48

igen jeg vidste ikke at aktiv betyder surround.

Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 18:51
Den eneste soundbar jeg har hørt i action er Samsung HT-X810R hvor der er en subwoofer ved siden og har endda indbygget dvd afspiller hvis pladsen er trang.

Ved godt den selvfølgelig slet ikke kan sammenlignes med et surround sæt, men synes faktisk man får en ok lyd ud af det.

Du kan læse en anmeldelse her:
http://www.trustedreviews.com/home-cinema/review/2008/12/18/ Samsung-HT-X810R-Home-Cinema-System/p1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 19:04

Oprindeligt skrevet af c_kjep c_kjep skrev:

igen jeg vidste ikke at aktiv betyder surround.

Det gør det jo heller ikke. Det er jo ikke alle PC Systemer der er det. De fleste er 2.1.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 20:43

For den da. c_kjep ved jo ikke hvad det er i skriver, eftersom han ikke forstår forkortelser og smarte udtryk.

Stereo setup (2.0) består af 2 stk højtalere. Når Radiomanden skriver 2.1 betyder det at det er 2 stk. højtalere plus en subwoofer.

Da du tidligere (hvis jeg forstod rigtigt) skrev du ikke havde plads til et rigtigt 5.1 setup (5 højtalere og en subwoofer) så syntes jeg også du kan springe ud i en soundbar. Dog vil jeg anbefale dig at købe en med tilhørende subwoofer da du ellers vil mange noget på punkt.

Du skal dog være klar over at det ikke vil give dig surround som du vil hører ved et setup bestående af højtalere både bag dig og foran dig.

subwooferen vil give dig en bedre basdybde så du vil få en mere fyldig og mere biograf fornemmelse når du ser film. Også ved musik.

Dog er stereo noget bedre da du kan få gode forstærkere og højtalere, som ikke behøver at koste kassen. (altså et 2.0 setup) og evt (2.1) 2 højtalere med en subwoofer. Dog vil du ikke få noget surround ud af det, men du kan få rigtig god og fyldig lyd - både i din musik og stue.

Skriv hvis der noget du ikke forstår. Lyd er en svær verden at komme ind i hvis man ikke kender noget til det. Især et sted som dette hvor folk er vant til at snakke lyd. Der tænker man ikke rigtig over at nogle ikke aner hvad 2.1 f.eks betyder.

Ja, hvis du tager 2.1 til dyreverden betyder det pludselig noget helt andet! nemlig 2 hanner og en hun.

- Nu beklager jeg selvfølgelig hvis du har fundet ud af hvad 2.1 osv er for noget, for så mit indlæg jo lidt malplaceret. Dog er alt skrevet i håb om at hjælpe dig nærmere til dig mål :-)
Spørg endelig.

Redigeret af RuneH - 19-April-2009 kl. 20:44
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 20:51

tusind tak, det var det jeg ledte efter! altså jeg leder ikke efter den perfekte surround lyd, vil gerne bare have lidt federe lyd, og noget bas. :) det med dyreverden kender jeg også godt, hehe derfor tænkte jeg lidt på det da der blev skrevet 2.1.

kan man så fa noget tilsvarende Z-5500, i kavlitet, altså uden det der 5.1`?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 20:58

Ja, som jeg skrev tidligere, så har Logitech og Creative et ganske rimeligt udvalg af dem også.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:00

c_kjep,
jeg ville anbefale dig at købe en reciever og nogle gode højtalere. Her kan du både få satellit, kompakt, og gulvhøjtalere hvor gulvhøjtalere selvfølgelig er bedst, men også fylder en hel del mere.

Jeg har selv et såkaldt 5.1 sæt hvor det er satellit højtalere fra Focal som hedder Sib og så en enkel Sib XL som center. (altså den der ligger under tv i surround. Jeg er ganske tilfreds med disse satellit højtalere og sub.

Der er jo rigtig mange muligheder når du skal have ny lyd. Men vil bestemt anbefale at købe en reciever som også spiller radio - den sætter du din cd-afspiller til, dvd-afspiller osv til og så får du lyder den vej ud i dine højtalere. Det system kan fås i alle tænkelige priser og kommer højst sansynligt ikke til at koste mere end en soundbar.

Ellers er der jo også disse mini anlæg som kan ses i Fona, El-giganten osv. men her er problemet for det meste at mulighederne for at tilslutte andre ting er lig nul. (såsom PS3, Xbox, Blu-ray afspiller osv.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:01
okay, dem må jeg så lige ta at finde så. tak
Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:04
det var sku også en mulighed, tror det er godt jeg forhørte mig herinde, for ellers havde en eller anden forhandler vidst bare snydt mig godt og grundigt.
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2006
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:05

Ja det kan du...

Logitech Z2300

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spe akers/devices/231&cl=dk,da

Altec lansing 6021

http://www.alteclansing.com/index.php?file=north_product_det ail&iproduct_id=fx6021

det her skulle være den sammen fabrik som laver z5500 og på billeder er sub'en rimelig ens så den er hvist god nok 

http://bbec.dk/produkter.php?view=productView&parent=58& amp;id=922&level1=&parent1=&varenavn=Edifier Signature S730 2.1 330

Så bor du i nærheden af esbjerg så kan de høres i Electronics Center der er de udstillet. www.bygpc.dk

Til top
c_kjep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:10
kan sådan nogle spille godt, altså jeg mener de ser jo ikke ud af særlig meget? de der logitech ser da meget lækre ud ellers.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2009 kl. 21:14

Det er det bedste du får, hvis ikke der vil ofres penge på en Reciver og højttalere.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu