|
Hjælp Virtuelt Fjernbetjenig, Chromecast Google TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juli-2023 kl. 06:39 |
Hej. Jeg fandt en App 'Google TV' på min mobil. Jeg kan ikke huske at jeg har installeret den. Men her er et link: Den har styring via D-pad, og virker. Men jeg vil godt også have styring via Touch-pad, og søger hjælp til at få Cetus Play til at virke på min Chromecast med Google TV, da det virker på min H96 Android boks. Først et link til Cetus Play: Jeg har på Google Play Store downloadet både 'Remote For Android phone/tablet' og 'APK For Android TV/box and Fire TV/Stick' til min Android mobil. Og har så overført og installeret den sidste til Chromecast med Google TV med App'en 'Send files to TV'. Men kun nogle ting virker i Cetus Play. Som Power knappen. Og Home knappen. Og hvis jeg går ind i ikonet i øverste højre hjørne, og vælger MUS Tilstand, ser jeg en mus som kan flyttes rundt på skærmen. Og hvis jeg går ind i de TRE STREGER øverst til venstre, kan jeg f.eks. få vist "Min Ansøgning", med en oversigt over installerede Apps. Hvis jeg vælger en App, får jeg endda tilbud om at Afinstallere den. Men jeg kan ikke komme til at bruge D-Pad'en, eller de numeriske taster. Der er her at jeg søger hjælp? Jeg har enablet: Indstillinger, System, Tastaturer. Administrer tastaturer, Tilgængelige Virtuelle tastaturer, Cetus play input: enablet Har på mobilens App set denne video: Om "muse modus" VIDEO Tutorial. Her er denne afspillet fra en 2:50 lang Youtube: CetusPlay TV Server APP Mouse seting user guide Mine notater fra ovenstående video: Allow CetusPlay For TV to access photos, media and files on your device. Allow display over other apps. Mouse Setting on Android TV ( Shield ) Settings, About, Enter 'Build" 7 times, You are now a developer. Find "Developer options" Enable "USB debugging". USB port 1 is now ..... Enable "Network debugging" Go to "Settings" -"About", Tab "Build" 7 times Turn on "USB debugging". (For developers.) Om Enable "USB debugging". Efter nogle få minuter vises en besked på skærmen om USB Debugging, Sig ja. Men hvordan med 'Allow display over other apps.' eller Enable "Network debugging" ? Er det dem der giver mig problemer, eller måske noget helt andet? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 22-Juli-2023 kl. 06:50 |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg har sagt før. Lad være med at brug Google tv/Android tv til andet end de er beregnet til. De er beregnet til brug af fjernbetjening eller controller. Alt det du har gang i et ikke hensigtsmæssigt med en brugerflade som ikke er beregnet til mus.
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
Hej. Jeg tror at jeg selv har fundet ud af hvorfor Cetus Play, ikke virker på min Chromecast med Google TV. Citat: 'Om denne app [VIGTIGT]: • Vi har lige opdateret til 3.4.6 og sørg for, at både dit tv og din telefon er blevet opdateret. • Mustilstand fungerer på Fire TV / Stick (tænd ADB debugging), Android TV (rooted) og Android medieboks. • Scroll-funktionen fungerer kun i Android-boksen med CetusPlay-plugin.' Der står at Cetus Play kræver Android TV (rooted). Jeg tror selv at det er årsagen. Men tak til dem der har gennemset sagen. Jeg har fundet en anden løsning. Se venligst: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 24-Juli-2023 kl. 05:38 |
|
![]() |
|
Hej. Jeg har nulstillet min Android mobils WiFi og Bluetooth. Android Mobil: Indstillinger System, avanceret Nulstil valg Nulstil WiFi, mobildata og Bluetooth 'Nulstil Indstillinger' Og jeg fandt ud af, at D-Pad'en nu virker i Cetus Play. Jeg kan både klikke og dobbelt klikke. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |