recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp - Win 10 vil ikke starte - LØST
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp - Win 10 vil ikke starte - LØST

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp - Win 10 vil ikke starte - LØST
    Sendt: 10-Januar-2018 kl. 19:12

Hej ,
har virkelig brug for noget hjælp her.

Efter en windows update vil min PC tilsyneladende ikke starte op.

Når den tændes kommer der følgende frem:

"Klargøring af Windows  - Du må ikke slukke computeren"  (med spinning wheel ovenover)
Og der bliver den ved at stå  - time efter time .....

Det eneste jeg kan gøre er at holde sluk-knappen nede for at slukke helt.
Men det kommer så frem igen når PC tændes.

Det er lykkedes mig at komme ind i 'repair menuen'  ved at holde F1 (F8 virker ikke) ved boot.
Her har jeg bla adgang en Command-prompt og kørt en 'sfc /scannow'
En repair derfra giver ikke noget.

Jeg har desværre ingen 'gendannelsespunkter' jeg kan gå tilbage til. :-(

Har forsøgt med at omdøbe mappen 'Softwaredistribution' .

kan man på en nem måde få den til at glemme at den skal lave denne 'klargøring af windows' ved opstart  (via en commandprompt) ?

Alle gode forslag modtages meget gerne..

Pft.

Redigeret af filmfreak - 10-Januar-2018 kl. 20:19
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 19:50
Hej.

Er det en PC med en AMD CPU?

For så har jeg læst at den slet ikke skulle have haft opdateringen.

Hilsen Carsten.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 19:53
tja det er nok rigtigt f..k - den har været i gang med at lave en opdatering og nu har du ved et uheld afbrudt den midt i en opdatering.

når der ingen restorepoints er - så er det i bund og grund "back to scratch" - altså du burde kunne "cleare" computeren til system settings - men hvis du har dokumenter som ikke er andre steder, så er det nok en ualmindelig god ide at få hevet disken ud, og få adgang til den fra en anden maskine så du kan få taget backup, da data vil forsvinde.

Redigeret af claus_jac - 10-Januar-2018 kl. 19:55
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 20:11
Tak for jeres input.

Pyha ... fik det heldigvis op at køre igen  - efter mange timers frustration og eksperimentering.

Måske hjalp det alligevel at omdøbe (slette) mappen 'Softwaredistribution' - for nu lod jeg den køre ca 30 min og så kom login billedet endelig :-)

Nu har jeg så enabled 'automatisk oprettelse af gendannelsespunkt' så jeg fremover kan gå tilbage til 'version' der virkede ..

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Når den tændes kommer der følgende frem:

"Klargøring af Windows  - Du må ikke slukke computeren"  (med spinning wheel ovenover)
Og der bliver den ved at stå  - time efter time .....

Det var da heller ikke særligt smart at slukke for den, når der netop står du ikke måConfused

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2018 kl. 20:40
Kan man, som i Windows 8.1 og ældre, indstille Windows Update til at tage Anbefalede opdateringer, som Valgfrie?

Fx Windows 7:
Windows Update
Skift indstillinger
Fjern flueben ud for "Giv mig anbefalede opdateringer på samme måde, som jeg modtager vigtige opdateringer"
Klik OK

De anbefalede opdateringer vil nu blive vist i Valgfri-gruppen, og med kursiv skrift.

Den opdatering, som Filmfreaks computer har kløjs i, har sikkert været en NET Framework-opdatering, Og disse vil det på nogle computere tage T I M E R at få igennem, skulle jeg hilse at sige!!

Redigeret af mnielsen - 10-Januar-2018 kl. 20:57
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu