Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pedersentec
Bruger
Oprettet: 05-November-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 50
|
Emne: Hjælpe til Tv tuner dvb T/C til mediacenter Sendt: 04-September-2011 kl. 15:11 |
hej håber der er er nogle som kan hjælpe her inde .
jeg står og skal bygge mig et nyt media center som skal kunne vise tv signal i Wmc program. den skal kobles til Yousee.
hvad program skal jeg bruge, til og ændre signalt fra DVB C til DVB T så wmc kan se kanalerne.
jeg har hørt om programmet DVBLOGIC
er det godt at bruge og opsætte. og er det gratis eller skal man betale for det.
jeg står også og skal bruge 2 typer Tv tuner. et til min com og bærbar.
så vil gerne høre om nogle kender 2 gode tv tuner til usb og PCI
håber nogle kan hjælpe med det..
mvh P
|
 |
h8red
Super bruger
Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
|
Sendt: 05-September-2011 kl. 09:48 |
Tror at HD Homerun vil være noget for dig :)
Kun ukodede kanaler dog..
|
 |
gigabyte
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 09:29 |
Det er rigtigt at til alm DVB-C kort (undtaget her er Anysee, HD HomeRun, Digital Device) skal du bruge TVsource, det er gratis i 20 dage, derefter skal du betale 200,-. TVsource virker rigtigt godt, da DVB-C tunerne bliver emuleret som DVB-S, og ikke DVB-T, så kan man kombinere DVB-C, med en stue/tag antenne og et par billige DVB-T kort, så har man en extra tuner til DR HD, DR1/2, og så vidre. Jeg bruger den løsning i soveværelset. Jeg bruger et DVB-C USB kort fra BILKA/FØTEX til 379,- og et 40,- DVB-T USB kort fra E-BAY.
Mvh gigabyte
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 11:31 |
Jeg faldt lige af her på gigabytes svar.
Hvad er præcis pointen med at bruge TVsource?
Manden har jo Yousee, og derfor IKKE umiddelbart behov for DVB-T (gratis kanalerne), da de allerede ligger i DVB-C signalet fra Yousee. Misforståelsen kommer muligvis fra, at den oprindelige spørger starter ud med at sige, at han skal lave noget om fra DVB-T til DVB-C i fordi han har Yousee. Men den korrekte løsning må da i såfald bare være en DVB-C tuner.
|
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 11:40 |
Kandersen skrev:
Manden har jo Yousee, og derfor IKKE umiddelbart behov for DVB-T (gratis kanalerne), da de allerede ligger i DVB-C signalet fra Yousee. Misforståelsen kommer muligvis fra, at den oprindelige spørger starter ud med at sige, at han skal lave noget om fra DVB-T til DVB-C i fordi han har Yousee. Men den korrekte løsning må da i såfald bare være en DVB-C tuner.
|
Tvsource sørger jo netop for at enhver dvb-c tuner kan bruges i 7MC(emulerer en dvb-s tuner). Dette er naturligvis ikke nødvendigt ifht. en HD Homerun som selv laver den nødvendige konvertering til dvb-s.
Ergo : skal man hente Yousee ind i 7MC skal man bruge følgende :
- en tuner der selv kan omdanne signalet til dvb-s eller dvb-t så 7MC fatter noget.
- dvblink tvsource med en dvb-c tuner som kilde
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
Pedersentec
Bruger
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 11:51 |
hej alle jeg takker for jeres gode svar og spørgsmål så en noop som mig kan følge lidt med.
jeg kan se jeg skal bruge Tvsources jeg kan ændre signalet fra DVB- c til DVB- T for jeg har fået at vide at 7mc kun kan tage dvb -T
så nu mangler jeg bare et Pci kort og et usb kort jeg kan bruge.. jeg har kiggede efter et usb kort som kan tage det kable fra antenkablet. kan man få det??
mvh Per
|
 |
gigabyte
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 16:06 |
Pointen er: flere tunere til rådighed, for en billig penge.
Mvh Gigabyte
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 16:31 |
confused skrev:
Kandersen skrev:
|
Tvsource sørger jo netop for at enhver dvb-c tuner kan bruges i 7MC(emulerer en dvb-s tuner). Dette er naturligvis ikke nødvendigt ifht. en HD Homerun som selv laver den nødvendige konvertering til dvb-s. |
Det er heller ikke nødvendigt med FloppyDTV (DVB-C tuner).
Det er også rigtigt, at WMC ikke kan finde ud af andet end DVB-T. Men f.eks FloppyDTV driveren, den "snyder" jo netop WMC til at tro, at det er en DVB-T tuner. Så derfor bør det ikke være noget problem at installer FloppyDTV sammen med en DVB-T tuner.
Og det er ligesom det der var min pointe, at man skal ikke nødvendigvis have TVsource, bare fordi man har flere forskellige tuner typer. Det er kun hvis den DVB-C/S tuner man har valgt, ikke "snyder" WMC til at tro det er en DVB-T, så skal man ud i at bruge TVsource.
Det er ihvertfald det jeg har forstået på TVsource. Korriger mig gerne hvis jeg tager fejl.
|
|
 |
Pedersentec
Bruger
|
Sendt: 06-September-2011 kl. 17:49 |
ja men nu skal jeg jo bruge en tuner til DVB-C for yousee sender DVB-c så skal jo ændre det på en måde til at 7mc fatter det :-)
mit opsæt bliver til både DVB-C og DVB-t for skal kunne bruge det til flere signaler :-) og alle skal virke med 7mc :-)
men er godt med de forskellige ting med kan bruge.. :-)
Takker
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 09:54 |
Pedersentec skrev:
ja men nu skal jeg jo bruge en tuner til DVB-C for yousee sender DVB-c så skal jo ændre det på en måde til at 7mc fatter det :-) |
Ja, enten skal du, eller så skal du anskaffe en DVB-C tuner, som via sin egen driver emulere DVB-T overfor WMC, f.eks ligesom floppyDTV gør.
På den måde kan du have et FloppyDTV (DVB-C tuner) og en DVB-T tuner samtidig uden brug af TVsource.
Det er derfor jeg siger, at du kun skal bruge TVsource, hvis din DVB-C tuner ikke funger i WMC. For hvis den virker i WMC, så er det fordi dens driver allerede emulerer DVB-T, ellers ville det ikke virke.
|
|
 |
Pedersentec
Bruger
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 14:46 |
okay jeg takker.
men hvordan finder man så ud af om det tuner kort emulere signalet :-)
bare så jeg ved hvad jeg skal kigge efter :-)
mvh Per
|
 |
h8red
Super bruger
Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 14:51 |
Sikke megen snak...
Til DVB-C i Windows 7 Mediacenter....
Vælg enten hd-homerun eller FloppyDTV fra digital devices, begge emulerer fint dvb-t i mediacenter.
Jeg har selv et floppydtv.
Monter, installer, start mediacenter, søg efter dvb-t signal og voilá Yousee KabelTV i dit mediacenter.
|
 |