recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Høj-opløsnings Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøj-opløsnings Plasma

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:04

HD materiale på en full HD skærm er en ting, noget andet er analog tv på en full HD skærm.

En full HD skærm vil vel, vise dårligere analog tv end en almindelig HD skærm.

Men PZ700 kan vise ca. dobbelt så mange farver som PX700. Det ville jeg lægge mere vægt på end om det er full HD, eller almindelig HD.

Tilgengæld har PZ700 en dårligere kontrast end PX700.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 11:53

Hej!

Full hd skærme vil ofte vise et dårligere billede end alm.hd skærme-ved alm tv signaler.

Har læst en del tester herom,og forstår ikke helt så meget effekt dette "full hd" har på folk,det er som om at man tror at det er det allermest vigtige lige nu.

Der findes nogle direkte forfærdelige FULL HD på markedet...men de SÆLGES altså i stor stil.

Om de flere farver i pz giver en synlig fordel er muligt,men personligt ville jeg ikke købe en full hd skærm,uden forinden at have set den live sammenlignet med eks.vis pv70/700-og set den være bedre her....(men det tvivler jeg stærkt på at den er-i det mindste på tv signaler)

Her er den ringere vil jeg tro,men jeg har endnu en direkte sammenligning til gode.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 13:01
tjah men det burde vel ikke være et problem hvis man skaffer sig en selector og holder sig til det digitale signal? eller? jeg har kun set et digitalt signal på et 50" pioneer (kan ikke huske model navn) og der så det godt ud.. men det var så heller ikke full hd tv mener jeg
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

tjah men det burde vel ikke være et problem hvis man skaffer sig en selector og holder sig til det digitale signal? eller? jeg har kun set et digitalt signal på et 50" pioneer (kan ikke huske model navn) og der så det godt ud.. men det var så heller ikke full hd tv mener jeg

Men hva`er det lige man skal med FULL HD.....sammen med en Selector?

Det kan have sin berettigelse sammen med Blue-ray,HD DVD-spil etc....men tv via en Selector.....og så FULL HD

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2007 kl. 13:32

Skrev enkelt mail til og fik svar, Journalist Kristian Halskov ved Jyllands Posten.

Og forstod her at forskellen mellem HD og Fuld HD sådan mere var af salgshensyn, end reel forskel.

Eller med andre ord hvorfor begynder DR og Digi-tv.dk så ikke med tale om ændre EBU's holdning fra 720 til 1080 linier 

Med hensyn til opløsningen i Plasmaskærme vandret, her er det mit indtryk der intet vindes ved om der er 1920 eller 1024. Engang blev der spurgt om hvad opløsningen var i det vandrette, altså CRT Tv og der kom ikke noget en-tydigt svar.

Redigeret af moho - 20-Juni-2007 kl. 13:34
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu