lahan skrev:
Det er muligt at Pioneer kan fås til 17k, men skal skal man huske merprisen til højttalere, vægbeslag m.m. som følger med den dyre philips. Så er prisforskellen pludselig ikke så stor mere.
Husk også at udover selve billedet, får du en del ekstra med på philips tv'et.(dobbelt tuner, kortlæser, wifi) Derfor er prisen også højere. Om man så ønsker at betale for disse ting er så en anden sag.
Selvfølgeligt vægter folk kvalitet forskelligt. Otto vælger det altid ud fra bedst muligt scenarie, det synes jeg bare ikke altid er brugbart. |
Jeg er enig i at kvalitet kan være andet end billedkvalitet. Det sjove er bare at det er de færreste af dem der køber de dyrere apparater, der indrømmer at de godt ved de har fravalgt den bedst mulige kvalitet - man bilder sig selv ind at det man har købt er det bedste.
lahan skrev:
Det er også muligt at de nye Pio giver absolut bedste billede kvalitet, ved optimale forhold. Men for os der ikke lige har de optimale Pio forhold, er det ikke noget specielt godt tv. Derfor kan det være bedre for os at købe et LCD hvis det giver et bedre billede. Så vi vægter derfor kvalitet anderledes end at gengive det bedst mulige billede.
|
Med al respekt for at folk har forskellige indgangsvinkler til TV-kigning, så synes jeg netop at rigtigt mange ofte overser de åbenlyse løsninger på problemerne, og forsøger at købe sig ud af det ved at købe dyrere udstyr. Hvis lysindfald er et problem, hvorfor så ikke købe motoriserede mørklægningsgardiner, der automatisk kører ned når tv'et er tændt, og op igen så snart det er slukket? (som sagt, med respekt for at nogle bare vil have et tv til at køre i baggrunden uden at rummet skal mørklægges).
Et håndfast eksempel, nu vi er inde på det: Man ønsker et system med lækker betjening, ergo køber man B&O. En anden løsning kunne jo være at købe et "almindeligt" system, og så bruge 40.000,- på et motherf... kick-ass betjeningssystem, hvor en RF fjernbetjening styrer en kontrolbox der kommunikerer med udstyret via RS-232. Det kan sagtens lade sig gøre at matche B&O, man skal bare affinde sig med at de penge B&O har pakket væk i apparaterne, skal investeres i betjeningssystemet i stedet for.
Det gælder helt generelt, folk har for lidt fantasi i deres opstillinger. "Jeg kan ikke bruge indbygningshøjttalere, for jeg har murstensvæg!" Så knald da for hulen en 15 cm gipsvæg udenpå!