recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjørnehøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjørnehøjtalere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hififjols Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2022
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hififjols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjørnehøjtalere
    Sendt: 09-April-2022 kl. 09:39
Hej.
Jeg har en stue på cirka 25 KVM og søger i den forbindelse et sæt diskrete men velspillende højttalere. De skal placeres i to hjørner helt op mod loftet og vende skråt ud i rummet måske gerne endda kunne drejes lidt ned, da de jo sidder helt oppe i loftes. Der må gerne være tale om et par kompakthøjttalere, da der sagtens kan tilsluttes sub også.
Jeg havde egentlig kig på et sæt Alto5Wall men de vender jo ikke skråt ud i rummet og bøjer heller ikke nedad, så jeg ved ikke om det bliver et problem. Jeg kan dog godt lide, at de kan sidde helt tæt på væggen.
Nogen forslag til, hvad der kan vælges.
Budget omkring 5.000 kr.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2022 kl. 10:32
Nok den bedste højttaler du kan få, til den placering du ønsker. Den opfylder alle krav, er spiller super, i forhold til sin størrelse. Kræver dog at du har et reguleret linjesignal:




Redigeret af Flippo - 09-April-2022 kl. 10:33
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2022 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nok den bedste højttaler du kan få, til den placering du ønsker. Den opfylder alle krav, er spiller super, i forhold til sin størrelse. Kræver dog at du har et reguleret linjesignal:


Beolab 3 har en omskifter funktion for basniveau, alt efter stilling, kan højtaler placeres frit i rum, plan med væg eller i et HJØRNE. 
Bruger selv 2 sæt, et sæt til Front i et surroundsystem, et sæt til lyd i spisestue (Zone 2)
Vores musikervenner mumler om rigtig god lyd :)
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2022 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Nok den bedste højttaler du kan få, til den placering du ønsker. Den opfylder alle krav, er spiller super, i forhold til sin størrelse. Kræver dog at du har et reguleret linjesignal:


Beolab 3 har en omskifter funktion for basniveau, alt efter stilling, kan højtaler placeres frit i rum, plan med væg eller i et HJØRNE. 
Bruger selv 2 sæt, et sæt til Front i et surroundsystem, et sæt til lyd i spisestue (Zone 2)
Vores musikervenner mumler om rigtig god lyd :)

Netop! Smile
Til top
Hififjols Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2022
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hififjols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2022 kl. 16:03
OK. Havde faktisk altid troet, at B og O højtalere var overpriced i forhold til, hvilken lyd du reelt fik, men hvad ved jeg.
Er desværre ikke lige bosidddende i nærheden af Middelfart. Vil Beolab 4 eller Beolab 4000 være det billigere alternativ til denne?
Tak for super god hjælp så langt
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2022 kl. 21:55
Der er også et sæt brugte BeoLab 3 til salg i Kbh, for 5.000,-

BeoLab 4000 kunne være et alternativ, da de kan monteres både vandret og lodret. Og de kan vinkles i beslaget.
BeoLab 4 må du for guds skyld ikke købe. Totalt underdimensioneret, og alt for små enheder = lyd som en transistorradio.
Til top
Hififjols Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2022
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hififjols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 20:07
OK. Kan godt lyde som om at i mener, jeg skal ofre lidt ekstra og få Beolab 3.
Så er næste problem, at jeg har en Marantz forstærker, og det er noget med at B og O produkter bruger nogle anderledes kabler.
Kan i hjælpe med, hvordan man i så fald nemmest for det problem løst nemmest og bedst?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2022 kl. 23:08
Hvilken Marantz forstærker?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hififjols Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-April-2022
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hififjols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 04:37
M-CR612
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 09:19
Hvis du er frisk på brugt, så er der pt. følgende på DBA (søgt på reolhøjttalere):

1 sæt System Audio Mantra 10 til kr. 1200,- 
1 sæt Audiovector ukendt model til kr. 2500,-

Nye højttalere, så ville jeg, hvis det er muligt, forøge budgettet med 700,- og købe et par Dynaudio Emit 10 - Det er nogle virkelig gode højttalere. 
Eller er Elac Debut B5.2 også rigtige gode højttalere til prisen. 

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Hvis du er frisk på brugt, så er der pt. følgende på DBA (søgt på reolhøjttalere):

1 sæt System Audio Mantra 10 til kr. 1200,- 
1 sæt Audiovector ukendt model til kr. 2500,-

Nye højttalere, så ville jeg, hvis det er muligt, forøge budgettet med 700,- og købe et par Dynaudio Emit 10 - Det er nogle virkelig gode højttalere. 
Eller er Elac Debut B5.2 også rigtige gode højttalere til prisen. 


Og hvis du læser opslaget en gang til, vil du opdage at OP søger en højttaler som kan monteres oppe i et hjørne, vinklet nedad.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2022 kl. 01:29
Kan se din forstærker ikke har pre-out, du skal se lidt mod carfi verdenen.
Du skal have en omsætter fra højtaler~liniesignal, så kan du føde B&O højtalerne. Søg i forummet, der er opskrifter på GørDetSelv kabler.

* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu