recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler i Citigo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler i Citigo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler i Citigo
    Sendt: 27-Marts-2020 kl. 20:36
Hejsa

Vi har en Citigo, hvor højtaleren i førersiden til tider skratter og nogle gange kommer der slet ingen lyd. Og så er der også tider hvor alt er helt normalt..

Er der én, som kan give mig et råd til, hvordan jeg skal fejlsøge på sådan en periodisk fejl? Kan det være en løs forbindelse eller er det højtaleren, der skal udskiftes?

Pft 
Jonas

Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 20:46
Det er meget sandsynlig det er en dårlig forbindelse i stikket på ledningen der går fra døren over i A-stolpen.
Stik benene til højtaleren korroderer meget ofte da der ikke er høj spænding og strøm til at selv-rense stik benene. Hvis lyden kommer tilbage ved at skrue op for volumen så er det helt sikkert at det er problemet
Stikket skal nok have lidt kontakt rens, men pas på at du ikke for bøjet nogle af benene hvis du selv vil rense stikket.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 20:53
  Du kan da starte med det nemmeste, og det er jo højttaleren, fjern dørbeklædningen, så du kan komme til hæjttaleren, tag den ud og giv den et signal fra en anden enhed, er den ok, så kan den udlukkes, tilslut så en anden højttaler til radioen, er der problemer, så se på Kablet/stik/forbindelser, send et signal igennem til en højttaler der er i orden, er det fint, så er det heller ikke kablet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 21:50
Og vær ikke bange for at fjerne beklædningen. Det er mange gange kun 1 skrue, og et kraftig ryk der skal til. Søg på youtube
Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2020 kl. 23:30
Det lyder da umiddelbart som det nemmeste at få kigget på stikket over til A-stolpen, for hvad jeg kan se på YouTube, så skal man bore popnitter ud for at få højtaleren ud Confused
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 08:11
Spørg også på Vagcars, de ved alt om vw, skoda audi familien


Til top
JonasNF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasNF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2020 kl. 14:18
Da jeg skulle til at fikse det her i formiddags spillede højtaleren selvfølgelig.. Men jeg ville lige undersøge stikkene, nu jeg var gået i garagen.. det stik, der går til A-stolpen synes jeg umiddelbart ikke, der kunne renses, da det er sådan noget plastik i plastik stik. Så jeg pillede beklædningen af døren og fik renset lidt på det stik til højtaleren. 
Heldigvis spillede det stadig, efter jeg havde samlet det igen LOL Nu må vi se, hvor længe

Tak for hjælpen ind til videre..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu