recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler kabler med mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtaler kabler med mere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2007
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler kabler med mere
    Sendt: 26-April-2009 kl. 10:50

Hejsa!

Jeg er den nybagte ejer af et sorrundset, men jeg mangler lidt hjælp til kabler, og "opsætning".

Mit set består af:

Front: minipods

Center: B&W FPM4

Bag: Micropods

Sub: minibass.

Reciever Onkyo 607 (er bestilt)

Mit spørgsmål er så hvilke højtalerkabler jeg skal købe(ved godt der er meget delte meninger på det område, men nu prøver jeg at få lidt vejledning alligevel:). I Hifi-Klubben blev jeg anbefalet nogle QED anniversary til fronter og center. Og så vel jeg selv mene jeg kan nøjes med noget 2,5 random ledning til bag (der skal bruges ca. 25-30 m). Hvad mener i?

Mit andet spørgsmål går ud på hvordan opsætningen skal være. Har lavet en lille skitse i Paint, som jeg vil lave det. Men kan det lade sig gøre at sætte Antenne kabel i Onkyoen, når jeg har inbygget DVB-C tuner i TVet? Eller skal TVet fodres med antenne signalet?

På forhånd tak for hjælpen :)

Redigeret af franz - 26-April-2009 kl. 10:51
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:19
Vedr. højttalerkabler, så kan du komme langt med Monacor SPC60, som er en tyk ledning som er fint til anlæg, hvor Jomfru Maria ikke i forvejen har været forbi og velsignet det

Du skal sætte nok over i forummet dedikeret til yousee-brugere for at få den optimale opsætning.

Men vil mene antenne til din boks --> Onkyo via HDMI --> Tv via hdmi.

Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:25

De kabler vil jeg lige kigge nærmere på.

Jeg har ingen HD boks fra yousee, da mit TV har DVB-C tuner indbygget :) Derfor vil jeg gerne vide om jeg ku smide antenne kablet i Onkyo'en, og den så ka sende signalet via HDMI til TVet. Så er det bare om TVet kan Tage signalet derfra til den indbyggede tuner.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:48

Der er ikke nogen tv-tuner i din Onkyo,så antenne til onkyo er udelukkende FM (radio), hvor imod du skal have antenne til tv, enten direkte,eller via en dvd/HD optager eller lign.

Kabel til højttalere skal (efter min mening) være noget med lidt tykkelse, men ikke med et fancy navn. Køb noget billigt i Harald Nyborg eller i HiFi- klubben, men lad dig ikke rive med

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Der er ikke nogen tv-tuner i din Onkyo,så antenne til onkyo er udelukkende FM (radio), hvor imod du skal have antenne til tv, enten direkte,eller via en dvd/HD optager eller lign.

Kabel til højttalere skal (efter min mening) være noget med lidt tykkelse, men ikke med et fancy navn. Køb noget billigt i Harald Nyborg eller i HiFi- klubben, men lad dig ikke rive med

Det var et godt svar! Troede faktisk den kunne tage imod antenne kabel, og sende det videre via hdmi. Så lærte jeg noget nyt i dag :) Mange tak.

Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 13:45

Lige et tillægsspørgsmål.

Skal jeg så ikke ha lydkilden fra TVet ned til onkyo'en på en måde? (måske et optisk/hdmi kabel?)

Redigeret af franz - 26-April-2009 kl. 13:49
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 16:10

Jeg havde selv fået anbefalet et Monacor kabel ,SPC-40, hvor de 40 står for at det er et 4mm kvadrat kabel. Men Lydbutikken på Frederiksberg havde haft det kabel inde på prøve engang og var ikk tilfreds med lyden i det. Så jeg blev anbefalet at prøve med en gang Bandbridge kabel med 2,5 kvadrat, som er bedre afskærmet, og skulle gi en lyden mere 'krop' sammen med min Onkyo 876.

Fik en rulle med 100 meter for en flad tusse, selvom den vist atod til det dobbelte til at starte med.

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 23:18
Jo du skal have et sæt af de typisk sort/røde kabler man ogås bruger til at tilslutte en cd til anlæget, og den skal du sætte i der hvor der står tv, og så i tv'et hvor der står analog out
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 23:34
du får bedre lyd med optisk så køb det og ikke det kable skyum siger

Redigeret af wizdk79 - 26-April-2009 kl. 23:35
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2009 kl. 23:53

Oprindeligt skrevet af wizdk79 wizdk79 skrev:

du får bedre lyd med optisk så køb det og ikke det kable skyum siger

Ja, rigtigt.   Hvis du har optisk ud i tv, så kan det muligvis give bedre lyd

Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2009 kl. 09:45
Mit tv har optisk ud, og har endda sådan et liggende :)

Mange tak for svar og anbefalinger til jer alle.
Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:43

Nu har jeg så endnu et spørgsmål.

På Onkyo 607'eren er der 2 Sub udgange, og også 2 indgange på Scandyna MiniBass. Skal jeg købe 2 subwoofer kabler, og forbinde dem, eller skal jeg nøjes met en sub-split kabel til de to indgane på subwooferen?

Billede af bagsigen på MiniBass'en: http://peecee.dk/upload/view/167443

Bagsiden af Onkyo 607: http://peecee.dk/upload/view/167444

Redigeret af franz - 29-April-2009 kl. 09:51
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu