|
Højtaler kabler? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sho ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 231 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-September-2014 kl. 10:51 |
Jeg har købt en Yamaha RX-V775 receiver.
Dertil har jeg et CANTON GLE 5.1 højtalersæt. 2x 496 1x 456 2x 436 1x Sub 8.2 Jeg skal nu bruge nogle kabler og ved sgu ikke helt hvad jeg skal købe. Er jo en jungle! Vil gerne have noget godt, men det er jo heller ikke det vilde system, så gider heller ikke betale boksen for noget, som jeg ikke skal bruge :) Jeg har kigget på disse kabler: Til baghøjtalerne (Canton 436) 2.5mm2 til 47 kr. pr. meter Til fronthøjtalerne + center (Canton 496 + Canton 456) 4.0mm2 til 79 kr. pr. meter Til subwoofer (Canton Sub 8.2) Vil det ikke være OK til det pågældende system?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb 2,5 højttaler kabel hos Harald Nyborg.
Brug pengene du sparer på rødvin. :-) |
|
![]() |
|
chr1213 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
Du kan også prøve dem her
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=3038&zoneid=3
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
"Mellem de to ledere ligger en gul snor af kunststof, som skulle have en effekt på kablets induktans." Yes, yes....... Klaus |
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Hvis du syntes 47 kr/m og 79 kr/m er billigt så køb det og vær glad. Hvis du hellere vil spare pengene så køb i Harald Nyborg til 9 kr/m og vær glad for det.
Hvis du søger på tråde herinde om højtalerkabler vil du finde en masse debat hvor du højst sandsynligt vil finde en "Harald Nyborg"-skare, og en "Indsæt dyr kabelproducent her"-skare. Jeg valgte at købe Harald Nyborg i sin tid, baseret på diverse artikler og sidst men ikke mindst Roger Russells historie (link) fra tiden hvor han startede McIntosh The Truth about Speaker Wire. Har endnu ikke fortrudt mit valg, så jeg er glad. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |