recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler med dybere bas 3000kr pr sæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler med dybere bas 3000kr pr sæt

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler med dybere bas 3000kr pr sæt
    Sendt: 10-November-2020 kl. 15:53
Jeg har de her højtalere https://tapeconnection.dk/shop/26-kompakthoejttalere/11469-definitive-technology-d7/ og nu vil jeg skifte dem ud med nogen som har en lidt dybere bas (ingen subwoofer), lidt højere følsomhed og stadig en behalig lyd  (ikke for lys) som jeg kan lytte på en hel dag uden lyttetræthed

pris pr sæt max 3000kr  

Har en nad c316bee som jeg synes gør det rigtig godt og den bliver ikke skiftet til noget andet, højtalerne skal stå på et skrivebord på standere, så de må ikke være større en mellemstore, mine højtaler er på ca 85db i følsomhed, -3db 65hz -6db 57hz.

Har ingen ide om hvad det kunne være når nu jeg begrænser mig til max 3000kr, de skal bare have en fornuftig følsomhed,dybere bass og en jævn frekvensgang.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 16:01
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 16:03
Max 3000kr pr sæt

Redigeret af gasolin - 10-November-2020 kl. 16:05
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 17:00
brugt sæt Dali ikon 2? 1500-2000,- for et sæt. 

Eller brugte B&W 685 for 1000-1500,- for et sæt. 


Redigeret af dr_schlemer - 10-November-2020 kl. 17:02
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

brugt sæt Dali ikon 2? 1500-2000,- for et sæt. 

Desværre jeg bryder mig ikke om recorderes test af netop den højtalere, kort kendetegn ved testen (lyden), kedelig 


Redigeret af gasolin - 10-November-2020 kl. 20:35
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 17:31
Synes Ikon 2 lyder godt - specielt på stativ. Testen giver vist også 9/10 i score. Men bas... Har du plads til en lille gulvhøjttaler eller stativ?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:


Desværre jeg bryder mig ikke om recorderes test af netop den højtalere, kort kendetgen ved testen (lyde), kedelig 

Testen, hviskonklusion er:
Men når jeg prøver at vurdere højttalerne objektivt, så kommer jeg bare ikke uden om, at lyden er meget imponerende – og imponerende neutral. Det er ægte Hi-Fi, og det er meget flot, selvom jeg også synes, at det er meget kedeligt. Hybrid-diskanten giver også en meget speciel og imponerende lyd, og det er flot, at man kan få en så unik højttaler for 2799 kroner. Så når alt tælles med, er jeg nødt til at give 9 point ud af 10.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 18:41
Ikon kan jeg heller ikke lyde af lyden, da jeg hørte dem. Men jeg er glad for zensor serien af bogreol højtalere. Og de går ned på papiret til 54 Hz på 3db. Og de nye fra Dali i sammen prisklasse gør det sammen men med en lidt højere følsomhed en zensor
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:


Desværre jeg bryder mig ikke om recorderes test af netop den højtalere, kort kendetgen ved testen (lyde), kedelig 

Testen, hviskonklusion er:
Men når jeg prøver at vurdere højttalerne objektivt, så kommer jeg bare ikke uden om, at lyden er meget imponerende – og imponerende neutral. Det er ægte Hi-Fi, og det er meget flot, selvom jeg også synes, at det er meget kedeligt. Hybrid-diskanten giver også en meget speciel og imponerende lyd, og det er flot, at man kan få en så unik højttaler for 2799 kroner. Så når alt tælles med, er jeg nødt til at give 9 point ud af 10.

Klaus

Kedelig kan være duksedrengen i jakkesæt og slips som altid for top karakter i skolen, som aldrig gør noget forkert, borset set fra en ting, han er kedelig, ingen gider sidde ved siden af han,ingen gider være ven med ham trods det han ikke gør noget forkert, han er bare kedelig
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ikon kan jeg heller ikke lyde af lyden, da jeg hørte dem. Men jeg er glad for zensor serien af bogreol højtalere. Og de går ned på papiret til 54 Hz på 3db. Og de nye fra Dali i sammen prisklasse gør det sammen men med en lidt højere følsomhed en zensor

Zensor kan jeg ikke li, diskanten er for høj og der er meget lyttetræthed, måske kan de spille højt, men diskanten er for meget, de kunne godt minde om nogen B&W som heller ikke lyder for godt i toppen, for høj og metalisk

Prøv at se målingerne for dali ikon 2, der er seriøst en tynd og lys lyd (den røde linie), de falder jo allerede i bassen før 100hz, 100-400hz er 1-4 db under melletonen og diskanten (gennemsnit måske 3 db lavere)







Redigeret af gasolin - 10-November-2020 kl. 19:12
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 19:34
Jeg behøves ikke at se på grafer om jeg kan lide lyden eller ej. For ikon er for lyst for mig
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Prøv at se målingerne for dali ikon 2, der er seriøst en tynd og lys lyd (den røde linie), de falder jo allerede i bassen før 100hz, 100-400hz er 1-4 db under melletonen og diskanten (gennemsnit måske 3 db lavere)





Ikon 2 er den lilla linje.

En ting der gør sig gældende for Dali højttalere er at de ikke skal pege mod lytteren, men “ligeud” diskanten er meget retningsbestemt og dæmpes derfor, når kan kommer off-axis. 
Målekurven er lavet lige foran enhederne og ikke i et lytterum.

Den bedste reference er st lytte.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu