recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler på afspiller ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler på afspiller ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tjansen87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler på afspiller ?
    Sendt: 19-Juni-2012 kl. 11:28
Har fået et lille problem da jeg udskifter TV'et fra 40" til 50" så min BD-afspiller ikke længere kan står ved skiden af mit TV.

Har 2 rum i mit TV møbel, det ene kan lige rumme min receiver, og det andet har jeg brugt til center.
Ville jeg kunne placere min BD under center, eller vil det ødelægge noget ?

Pioneer SC-LX75 - BDP-LX55
Dali Concept 10 - Concept CT - Concept 1 - CW CLS12S
Panasonic TX-P50ST50Y
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 12:04
Alt elektronik skal som udgangspunkt have godt med luft omkring sig. Så umiddelbart ville det være en dårlig løsning.

Men hvis der ikke er luft riller i toppen af din BD afspiller til afkøling, kan det måske godt gå an, men det er ikke noget jeg vil anbefale
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 12:10
Ingen luft riller på min afspiller, jeg var mere bange for de magneter der er i højtaleren ville påvirke noget i afspilleren ?
Panasonic TX-P50ST50Y
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 12:17
Hvis det er en ordenlig centerhøjttaler du har, så er der magnetisk afskærmning. Så det skulle ikke betyde noget.

Du kan jo prøve det og så holde øje med varmen, hvis det føles som om at BD afspiller bliver varm må du finde på noget andet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2012 kl. 12:33
Okay tak for svar, jeg har denne som center

Der står den er afskærmet, så vil det være nok selvom der er 3 mm mellem højtaler og afspiller ?

Jeg prøver at se med varmen om der er forskel med eller uden center ovenpå
Panasonic TX-P50ST50Y
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu