|
Højtaler på tv møbel -er det kuk kuk? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig kan du ha' et par reolhøjttalere stående på TV-bordet. Og diskanten skal såmænd nok komme over til lytteren, ellers vipper du dem bare en smule bagover. Og mht magnetisk stråling, havde det kun betydning for et billedrørsTV.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Når en højttaler hænges på væggen, så sker der generelt det at bassen forstærkers og stereoperspektivet bliver dårligere. Så må den enkelte jo overveje om det lyder fint. Hvis du feks går i Hi-Fi Klubben og lytter på CM1 og Mentor, så står de højttalere på en lang række på en hylde som hænger på væggen. Faktisk lige så "håbløs" som du stiller dem derhjemme. Så hvis de lyder godt i butikken, så lyder de RIGTIG godt derhjemme
![]() |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Jeg var ikke HELT klar over, om det kun gjaldt billedrør, vedr. magnetfelter, men så er det i hvert fald på plads... Mine gulvhøjttalere står faktisk på nogle (Selvfølgelig) meget lave fødder, som gør, at de er vinklet lidt bagover. Fødderne er kun ca. 10,5 cm høje. Kan man godt få sådan nogle fødder endnu? Har prøvet Google, dog uden resultat.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du kan sagtens have et par gode standerhøjttalere stående på dit TV-møbel. Det vil du kunne få rigtig god - og problemløs - lyd ud af!
Som Kampus skriver kan du evt. vælge at smide et par sorbotan-stykker under fronten af højttalerne, så de vinkles en smule bagover. Derved afkobles de, samtidig med at de lidt vinkling opad.... M.v.h.
|
|
![]() |
|
kloppern ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
Sikke en feedback! Tak til alle, det er superfedt at I gider.
Henrik B.: Jeg har forsøgt at google sorbotan, men får alt muligt, kan du linke til noget der dur? Eller er det bare det her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler-tilbehor/argon_damping-feet-_light.htm Mr. Claude: Meget godt tip
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jo det skal nok gå på det store brede møbel... Evt som nævnt med lidt vinkling...
Held og lykke med at finde den rigtige højttaler... Hvilken forstærker bruger du? ;) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
De Argon er et rigtig godt bud. Ligeledes har Audioquest noget på programmet. Der findes sikkert flere. Pointen er, at sorbotan giver en 100% afkobling. M.v.h.
|
|
![]() |
|
kloppern ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
Tja jeg har ikke så meget i tankerne endnu. Jeg havde en Cambridge audio 740A, men synes den var lidt tam i lyden. Jeg tænkte det nok ville hjælpe med nogle bedre højtalere, så jeg var i Hifiklubben og høre Cambridge 851 spændt for et par B&W CM8. Det lød selvfølgelig meget bedre end mit daværende anlæg. Jeg lyttede i ca 40 min og alt var godt, god dynamik, flot mellemtone og rigtig godt og bredt lydbillede. Jeg synes bassen var lidt kedelig, men ellers kunne jeg ikke sætte en finger. Jeg tog dog mig selv i, at jeg efter 40 min. udelukkende med musik jeg holder rigtig meget af, ikke havde bevæget foden en eneste gang! Det blev for meget analyse og for lidt "nyden musik".
Jeg valgte derfor at sælge anlægget og kører nu udelukkende head-fi. Anyway, jeg tænker at Rotel Ra-12 kunne være et godt bud sammen med et par cm1. Arcam eller Naim kunne måske også være interessant. Da alle mine kilder er digitale, kunne en digital forstærker måske også være spændende, f.eks. Nuforce DDA 100. Jeg læser om en del, men har ikke rigtig fået hørt på noget endnu, da der går et par måneder før der er råd til noget. Men men hvis I har noget i tankerne, er jeg lutter øre! Jeg kan se at man også kan få Sobotan til at sætte under forstærker, afspiller osv. Til et anlæg i min klasse, er det så ikke ligegyldigt, eller er der virkelig noget at hente?
Redigeret af kloppern - 10-Marts-2013 kl. 21:41 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Min påstand er at ved de fleste højttaler/forstærker kombinationer er det højttaleren der har et sted mellem 90 og 95% at sige med hensyn til lyden.
Hvis ikke CM8 kunne fange dig, vil CM1 næppe heller gøre det. Sorbotan fødder under anlæg? Der er intet at hente for dig. Klaus |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jeg tror bestemt også du bør se efter en anden højttaler, hvis du følte sådan med gulvmodellen... Så har du det 10 x værre med standeren!
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Har du hørt det? Men nu talte jeg så også til afkobling af højttalerne! M.v.h.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Ja. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |