|
Højtaler til Atmos |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
vice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2015 Sted: Sorring, Danmar Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-November-2015 kl. 23:17 |
Hej derude,
Er der nogen der har god erfaring med loftindbygningshøjtaler og Atmos? Det jeg søger er nogle gode og kvalificerede bud på nogle gode loftindbygningshøjtaler til mit Atmos setup 5.2.2 eller 5.2.4 alt efter hvilket setup I mener er bedst? Front,center og bag er store højtalere. Effektfst. = 100w Processor = Yamaha CX-A5100 Rum = B: 3,6m. L: 4,8m. H: 2,4m. På forhånd tak. Mvh. Vice |
|
![]() |
|
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jamo D500 ville være gode tror jeg
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Jeg har nogle Revel inn cealing , som fungere rigtig godt. Samt er meget diskret.
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Det kommer vel an på hvad de skal spille sammen med resten af vejen rundt?
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Og klart 4stk i loftet
|
|
![]() |
|
vice ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2015 Sted: Sorring, Danmar Status: Offline Point: 52 |
Det er netop et af mine problemer, mit højtalersetup er nok lidt utraditionel til surround, jeg har front,center og baghøjtaler i Hørning Horn.
Mvh. Vice |
|
![]() |
|
Nu siger du, helt klart 4 stk. i loftet men gælder det også når rummet ikke er større? de bagerste Atmos kommer jo næsten til at hænge over baghøjtalerne.
Mvh. Vice |
|
![]() |
|
Dine bagkanaler skal alligevel sættes helt ned i hovedhøjde, så selvom dine lofthøjttalere kommer langt tilbage, så kommer der til at være et stort spænd imellem dem
|
|
![]() |
|
heine-olesen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-November-2014 Sted: danmark Status: Offline Point: 138 |
jeg har mine højtaler i 125 cm center højte, nogen har den ca 30 cm højere.
men jeg tror 120 til 140 cm er fint når du vil ha atmos. |
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Det kommer vel and på dit loft. Jeg kan ikke forestille mig, hvis dit loft er en enkelt gips plade, at det vil lyde godt. Der skal vel være god afstivning som der bør være ved seriøse højttalere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |