recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler til Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler til Atmos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler til Atmos
    Sendt: 04-November-2015 kl. 23:17
Hej derude,
Er der nogen der har god erfaring med loftindbygningshøjtaler og Atmos?

Det jeg søger er nogle gode og kvalificerede bud på nogle gode loftindbygningshøjtaler til mit Atmos setup 5.2.2 eller 5.2.4 alt efter hvilket setup I mener er bedst?

Front,center og bag er store højtalere.
Effektfst. = 100w
Processor = Yamaha CX-A5100
Rum = B: 3,6m. L: 4,8m. H: 2,4m.

På forhånd tak.

Mvh. Vice
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 00:33
jamo D500 ville være gode tror jeg
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 07:37
Jeg har nogle Revel inn cealing , som fungere rigtig godt. Samt er meget diskret.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 21:23
Det kommer vel an på hvad de skal spille sammen med resten af vejen rundt?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 21:24
Og klart 4stk i loftet
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 22:23
Det er netop et af mine problemer, mit højtalersetup er nok lidt utraditionel til surround, jeg har front,center og baghøjtaler i Hørning Horn.

Mvh. Vice
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 23:15
Nu siger du, helt klart 4 stk. i loftet men gælder det også når rummet ikke er større? de bagerste Atmos kommer jo næsten til at hænge over baghøjtalerne.

Mvh. Vice
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 05:56
Dine bagkanaler skal alligevel sættes helt ned i hovedhøjde, så selvom dine lofthøjttalere kommer langt tilbage, så kommer der til at være et stort spænd imellem dem
Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 06:52
jeg har mine højtaler i 125 cm center højte, nogen har den ca 30 cm højere.
men jeg tror 120 til 140 cm er fint når du vil ha atmos.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 22:20
Det kommer vel and på dit loft. Jeg kan ikke forestille mig, hvis dit loft er en enkelt gips plade, at det vil lyde godt. Der skal vel være god afstivning som der bør være ved seriøse højttalere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu