recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler til pio 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtaler til pio 5090H

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg ville bare nævne muligheden, hvorfor have flere sæt stående når man kan nøjes med et sæt.
Du kan evt se den løsning jeg har brugt ca midt på siden, hvis altså tv'et kan trække dem.
link http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=17639&PN=6&title=hjemmebiolahan
Er også taknemmelige for dit forslag, men nu hørt på så meget ( bip - bip ) at nu skal det bare virke imorgen *GGG* og der er lidt plads på alterbænken til et par små højtaler her.. hun er gået Agurk ! Ouch
Det forstår jeg godt, også derfor jeg lavede den fuldautomatiske løsning. Skal slet ikke tænke på noget som helst, det skal bare virke uden man skal trykke på knapper osv, hvilke det gør.
Overvejede først selv at købe de originale, bortset fra at Pioneer ikke lavede nogle som passede til min model.

Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2008
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af Nielsen..... Nielsen..... skrev:

Jeg har et par originale Pioneer højttalere som kom sammen med mit 6090H. De passer muligvis også til et 5090H. De er sorte og har aldrig været produkt. Er du interesseret så er de til salg. Højtalerne er til sidemontering på fjernsynet.
Tvivler på de passer i højden ... Tro sagtens det kan trække dem passivt. Hvis du køber aktive, så kan du ikke styre volumen med pio fjernbetjeningen.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 00:44
Takker for alle gode input's.. må lige forbi den lokale hifi-pusher imorgen :)
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 09:09
Pioneers egne højttalere passer kun til den model de er produceret til. 60" og 50" modellerne har forskellige dimensioner på både underhøjttaler og sidehøjttaler. Husk at LX5090 har udtag til aktiv subwoofer (dvs. med volumenstyring fra TV'et), så selvom originalhøjttaleren måske ikke er så kraftig i bunden, så er det nemt at supplere uden at skulle koble et anlæg på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 10:36
Jeg tror stadig, at du får langt det bedste, billigste og mest praktiske resultatmed Pioneers egne højttalere. Og hvis du har brug for mere lyd, så kan du supplere med en subwoofer som Yakken skriver. Udover det, så ser det jo pænt ud med højttalerne på siden af tv'et - er sikker på, at din kone vil elske den løsning og så kan du jo sige, at I måske til gengæld senere så skal have en subwoofer Wink
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 11:05
Jeg bruger selv underhøjttaleren, som jeg synes giver et mere stilrent look (jeg synes den bliver meget bred med sidehøjttalere). Men smag og behag er jo forskelligt. Lyden fra denne højttaler er udmærket til det meste brug, men til film har jeg anlægget ved siden af.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Jeg bruger selv underhøjttaleren, som jeg synes giver et mere stilrent look (jeg synes den bliver meget bred med sidehøjttalere). Men smag og behag er jo forskelligt. Lyden fra denne højttaler er udmærket til det meste brug, men til film har jeg anlægget ved siden af.

Samme her, og ja lyden er ganske fin ift andre fladskærme med indbygget højtalere.

Tror dog det  bliver svært at finde en brugt eller ny højtaler. Jeg havde ikke selv held med det da jeg kiggede på et brugt 60" pio uden højtaler.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 11:52
Hej igen..

jepz der er anlæg på til Film mm..

Det skal bare være til tv-lyd når hun er alene hjemme, og jeg er så heldige at hun værke kan se eller høre forskæll .. men nu skal det " BARE Virke " Tongue

Og pænest løsning er hvis de små labaner der.. nupper lige et billede ;O)
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 11:58
Så er der billede på..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Hej igen..

jepz der er anlæg på til Film mm..

Det skal bare være til tv-lyd når hun er alene hjemme, og jeg er så heldige at hun værke kan se eller høre forskæll .. men nu skal det " BARE Virke " Tongue

Og pænest løsning er hvis de små labaner der.. nupper lige et billede ;O)

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke bare går efter at få de Pioneer højttalere, der hører til. Det er vel den oplagte løsning - enten den under eller dem i siderne. Det tager måske lidt tid at finde dem, men så virker det bare og der ser godt ud og alle er glade Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 13:45
Jeg har selv haft sidehøjttalere på mit forrige Pio, og kan bare sige at TV'et blir' umanerligt bredt. Og sådan som dit ser ud, vil det være en katastrofe med sidehøjttalere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har selv haft sidehøjttalere på mit forrige Pio, og kan bare sige at TV'et blir' umanerligt bredt. Og sådan som dit ser ud, vil det være en katastrofe med sidehøjttalere.

Tja, men til gengæld er de noget lettere at montere. Det bliver bredt med sidehøjttalere, men det må alt andet lige være en fordel at få højttalerne langt væk fra hinanden, så man får en god stereo lyd og som nænt er det er også en del lettere at montere sidehøjttalerne i trådstarterens setup, da han ellers skal til at rykke vægbeslaget højere op osv.

Redigeret af Simsalabim[DK] - 05-Januar-2011 kl. 14:00
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu