recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler valg og tilslutning 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler valg og tilslutning 2

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:38
Undskuld hvis det kom til at lyde som en salgslinie, men mine er absolut ikke til salg . De virker nu meget rimelige i størrelsen kontra lyd. Mindre kasser, mindre fyldig lyd.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.

Det er nu det, jeg tror at det - i langt de fleste subwooferes tilfælde - indbyggede delefilter bruges til......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.

Det er nu det, jeg tror at det - i langt de fleste subwooferes tilfælde - indbyggede delefilter bruges til......

Klaus

Har lige tjekket manualen til min XTZ, der har HT input terminaler. Der står ikke noget om et delefilter indbygget, så det tror jeg ikke der er. Den modtager et HT signal med alle frekvenser.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:00

Har lige tjekket manualen til min XTZ, der har HT input terminaler. Der står ikke noget om et delefilter indbygget, så det tror jeg ikke der er. Den modtager et HT signal med alle frekvenser.

Delefiltret er er indbygget. Det er derfor du har en "Frequency" drejeknap....

Klaus
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:05

[QUOTE=Kampus]Har lige tjekket manualen til min XTZ, der har HT input terminaler. Der står ikke noget om et delefilter indbygget, så det tror jeg ikke der er. Den modtager et HT signal med alle frekvenser.

Ok, så den virker på HT indgang også?

Redigeret af Kampus - 02-August-2013 kl. 13:07
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:24

[QUOTE=Kampus]Har lige tjekket manualen til min XTZ, der har HT input terminaler. Der står ikke noget om et delefilter indbygget, så det tror jeg ikke der er. Den modtager et HT signal med alle frekvenser.

Hvad skulle du ellers bruge HT-indgangene til?

Det må vel være lavet så den modtager fuld frekvens på HT-indgang og så kun sender alt under den variable frekvens til SUB og resten til HT-udgang (hvis ht har en sådan).
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det må vel være lavet så den modtager fuld frekvens på HT-indgang og så kun sender alt under den variable frekvens til SUB og resten til HT-udgang (hvis ht har en sådan).

Der er ingen HT udgange - kun indgange
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:36

Oprindeligt skrevet af Hans J Hans J skrev:

Der er ingen HT udgange - kun indgange

Nej men det er der på andre Wink.

Men hvis den ikke filtrerede øvre frekvenser fra, hvad skulle du så bruge en HT-indgang til?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:41

Selvfølgelig.

Klaus
Til top
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 14:08

Oprindeligt skrevet af john0336 john0336 skrev:

Men kræver det ikke en sub-indgang på mit anlæg?

Udgang!

Oprindeligt skrevet af john0336 john0336 skrev:

Jeg har netop spurgt til dette i et andet indlæg, og her kan jeg forstå, at jeg umiddelbart ikke kan tilslutte en aktiv sub til et amlindeligt gammelt anlæg?

En del subs fås med "high level input", det er sådan en du skal gå efter.

Kig på billederne her:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-aw-8-60-w/id-1002497755/
Kan du se højttalererminalerne?

Klaus

Udgang, selvfølgelig :-)

Ja, jeg kan godt se, at terminalerne sidder direkte på subwooferen, istedet for kun på højtalerne. Så tror jeg, at jeg forstår. Hvis jeg vil have en aktiv højtaler, skal jeg gå efter en med højtalerterminaler direkte på sub'en.
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Juni-2005
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 20:09

Subwooferen kan også have "klemme-terminaler" .

Lignende disse "Klemme-terminaler" på billedet herunder =

Redigeret af Cybersp@ce - 02-August-2013 kl. 20:11
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Cybersp@ce Cybersp@ce skrev:

Subwooferen kan også have "klemme-terminaler" .

Lignende disse "Klemme-terminaler" på billedet herunder =

Ok. Så det er begge typer, jeg kan gå efter. Så længe de sidder på sub'en.
Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu