|
Højtaler vægdåse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rctdk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2014 Sted: Århus Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2014 kl. 17:59 |
Jeg er ved at renovere vores stue og vil i den forbindelse mure nogle tomrør samt dåser ind i vægene, så vi har mulighed for at lave surround uden at vi skal trække synlige ledninger. :-)
Min tanke er, at mure en 1,5 moduls dåse ind i vægen bag anlægget og vha. 2 tomrør fordele højtalerkablerne til en samledåse på loftet. Herfra vil jeg trække kablerne ud til 4 1-modulsdåser, der kommer til at sidde under loftet. Mit spørgsmål er nu, hvilket udtag jeg bør vælge på 1-modulsdåserne? Jeg har se, at der findes følgende: men jeg kan også se, at der er folk, der bruger ganske almindelige lampeudtag som: Højttalerne er endnu ikke købt, men det bliver højest sansynelig disse: (Kæresten synes ikke højtalere er pæne, men disse er ok..). :-) |
|
![]() |
|
Lygtemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2007 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
brug blændedæksler i stedet det er billigere
|
|
Sony 55x9005b
Sony PS4 Panasonic DMP BDT310 Harman Kardon AVR 370 JBL LS80 JBL LS40 JBL LS Center JBL LS 120P |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Du kan også selv montere højttaler terminaler i et blænddæksel ellers.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Renoldo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Sorø Status: Offline Point: 87 |
Jeg er igang med et lignende projekt. Dog bare i en ende væg, hvor jeg har trukket kanaler til ledninger.
Jeg har købt blænddæksler til højttaler og sub. |
|
![]() |
|
K_J ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 148 |
Jeg har monteret 4 phono stik i et blænddæksel da der ikke var en fornuftig løsning da jeg byggede om for et par år siden.
LK har nu lavet dem med 2 og 4 pr "kontakt" men de er ikke ligefrem gratis http://www.av-connection.dk/?PGr=5995&ML=1781 http://www.elvvs.dk/p/fuga-stikdaase-4xphono-3-8mm-lysegraa-t1-17603/
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
Vil du ikke have dine baghøjtalere lidt ned af væggen. nu du er i gang med at fræse riller ?
Jeg har brugt et blænddæksel som jeg boret et hul som svarede til højttalerledningens dimension. |
|
![]() |
|
rctdk ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2014 Sted: Århus Status: Offline Point: 7 |
Tak for alle svarene - det må blive blændåser. Jeg vil ikke sænke baghøjtalerne, da de kommer til at hænge ca. 6 meter fra fronthøjtalerne. Desuden vil de hænge oner spisebordet så det vil se dumt ud - i stedet vil jeg vinkle dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |