|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() Sendt: 09-Juni-2009 kl. 10:56 |
|
Hej. Jeg har et bundkort GA-MA78GM-US2H, - på Gigabytes hjemmeside står bl.a. under specifikationer, at der er tilslutning til alle højtalere i surround system via minijacks: "6 x audio jacks (Center/Subwoofer Speaker Out/Rear Speaker Out/Side Speaker Out/Line In/Line Out/Microphone)". Betyder det, at jeg bare kan sætte højtalere i dér? Skal jeg ikke bruge en forstærker? Mvh Chris |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du skal benytte højtalere med indbygget forstærker. Signalet der kommer ud er kun et linie signal Du kan f.eks. bruge Creatives højtalere hvor der er indbygget forstærker i Subwooferen Hvis du vil benytte dit eksiterende anlæg, bør du bruge S/PDIF og lade forstærkeren fordele det |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Nettossen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2009 Status: Offline Point: 269 |
![]() |
|
Tak for svaret, - er lidt lost i det her af og til (tit).... Vil jeg bare kunne koble f.eks. Sonos ZP120 til mit mediacenter og så tilslutte et par almindelige højtalere til denne? Der er vist forstærker i. Mvh Chris |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ja.... Man skældner jo imellem aktive og passive højtalere... Aktive har forstærker, passive har ikke forstærker. En computer sender kun et signal ud igennem jacks, phono, xlr eller lignende, nøjagtigt ligesom en CD - eller DVDafspiller gør det... Du har en del hjemmmearbejde foran dig fornemmer jeg... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak igen. Og njah, lidt hjemmearbejde har man vel altid. Nu er det da indtil videre lykkedes mig at få samlet media centret fra bunden og fået det meste op at køre, - skal dog lige have bygget tuneren i.... Hvis jeg vælger Sonos med indbygget forstærker, er der vel ikke mange ben i det? Mvh Chris |
||
![]() |
||
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
|
Er du sikker på at den der Sonos-enhed har en line in (analog eller S/PDIF)? Jeg troede (tror) at Sonos kun kunne afspille musik gemt på NAS eller PC?!? |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Der er line in på forstærkermodulerne... ![]() Redigeret af Patriarken - 09-Juni-2009 kl. 16:05 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |