Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
|
Emne: Højtalere i væg, hvordan Sendt: 03-September-2011 kl. 18:11 |
Er i gang med at bygge min stue om, med nye gipsvægge. I den forbindelse vil jeg gerne have alt hvad der kan gemmes, gemt ind i væggen. Herunder højtalere.
Har derfor padlet rundt på indernettet et stykke tid, og er kommet frem til at der er to muligheder, købe nye højtalere beregnet for indbygning, eller bygge mine nuværende højtalere ind i væggen på en slags hylde.
Det sidste er nok det billigste, men jeg har ikke fundet en "ramme" der kan lukke hullet og dermed gøre det usynligt.
Jeg tænkte s¨på om man ikke kan gøre det med glasvæv. Forestiller mig at man laver en hylde, hvor der er en låge på bagsiden, og på forsiden er der bare et hul. Hullet dækkes af 1 til 2 gange glasvæv og males over. Nu har jeg 2 spørgsmål
1. Vil det gå væsentligt ud over lydkvaliteten?
2. Er der nogen der har et andet forslag? (Har set Stealth højtalerne, der kan indbygges diretkte i gipsvæg, og HiFi klubbens indbygningshøjtalere, men vil gerne undgå at skulle købe nye højtalere)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 18:18 |
Mange kabinethøjttalere skal stå i en bastemt afstand fra bag/sidevæg,så det kan give en anderledes lyd end tilsigtet, men eks. Dali, B&W og flere andre leverer rigtigt gode indbygningshøjttalere, så kig på HiFi-klubbens hjemmeside, så er der både priser,, detaljer og evt. inspiration.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 20:14 |
Prøv og søg lidt på det her på forumet, er få uger siden der sidst var en som stod i samme situation som dig.
Angående om det vil gå ud over lydkvaliteten at komme væv og maling foran højttaleren så prøv at hænge feks et viskestykke ned foran dine nuværende højttalere, normalt mister man især noget i diskantområdet jo mere man dækker højttalerens front til.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 21:54 |
Man kan få noget specielt lærred som man kan sætte foran mehvis man køber deciderede in-wall højttalere,så følger der jo fronter med.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
crypternical
Bruger
Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Point: 94
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 23:05 |
Førbilleder.

Jeg valgte at lægge en tagrende ned langs muren så jeg altid havde et rør jeg kunne trække nye kabler i fra lofted til skærmen og videre til skænken hvor jeg har alt mit grej i.

Og her kommer det færdig resutat 

Læg lige mærke til subberne ( 2 X 10 tommer i hver sub )i lofted.

Næste billed er af mine 2 baghøjtalere.

Her er et billed af en af fronterne uden gitter på.

Og et billed at en af de to subber jeg har i lofted.

Her er så min Pioneer lx 82 forstærker

Forstærker samt blueray afspiller 
Her er min subwoffer forstærker fra sonance til mit 2 sub system

Og lige et sidste billed af højtalerne uden gitter på.

Det her er hvad jeg gjorde da jeg havde mulighedden for at lave in wall speakers. dem som jeg har brugt hedder sonance som er et amerikansk mærke, og de spiller kanon. ved ikke om det kunne give dig lidt insperation
|
 |
crypternical
Bruger
|
Sendt: 03-September-2011 kl. 23:07 |
Her er linked til min tråd hvis du ville se noget mere info.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 04-September-2011 kl. 06:21 |
der er også lidt fra klubben: Link.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-September-2011 kl. 12:11 |
Skyum skrev:
Man kan få noget specielt lærred som man kan sætte foran |
Ved du hvor det kan købes?
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 04-September-2011 kl. 12:13 |
Tak til crypternical, men det er nok lidt over mit a mbitionsniveau
|
|
 |
crypternical
Bruger
|
Sendt: 04-September-2011 kl. 12:22 |
Det var så lidt. men det var bare for at give dig lidt insperation og gode ideer
(:
|
 |