recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere/Subwoofer til stationær pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalere/Subwoofer til stationær pc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere/Subwoofer til stationær pc
    Sendt: 22-Marts-2023 kl. 22:02
Hej

Undskyld hvis dette forum ikke omhandler det jeg gerne vil have hjælp til

Jeg har til min stationær pc i mange år haft dette til lyd, når jeg høre musik - denne kan sagtens spille stuen op og brugte kun ca. 300-400 kr. - nu er den gået kold og skal købe nyt til gerne samme beløb cirka - men ved ikke hvad man skal gå efter eks står der den jeg havde som ikke virker mere er 1600 watt - men når jeg søger på små højtakler i el giganten m.m. står der 6 watt - så ved ikke hvad jeg skal gå efter vil som sagt ikke bruge mere end 300-400 kr. men dem jeg finder er der ikke subwoofer med og bange for at købe sådan nogle som lyder som de gamle pc højtaler, men er udvikling så god at de nu spiller ligesom det jeg havde - altså ja kan nogen sende link til nogle der burde spille lige så godt som dem jeg havde :

Denne virker ikke mere :
"Trust 1600P 2.1 Soundforce Speakers - Powerful subwoofer speaker set with 1600 Watt output, 15 + 2 x 2 Watt RMS"


pft


Redigeret af dosdesign - 22-Marts-2023 kl. 22:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2023 kl. 22:29
Altså, når du stort set er ligeglad med lyden (undskyld) og ikke vil ofre mere, så finder du dem der rammer din pris bedst, eksempelvis:

De der "1600W" dit gamle setup havde er ren fantasi, ikke andet, de 15W til bashøjttaleren og 2W til hver af satellitterne er nok mere korrekt.

Ved min PC har jeg en ~35 år gammel Bruns stereoforstærker og ~30 år gamle JPW reolhøjttalere. Det har kostet mig sammenlagt 100 kroner og en transistor jeg selv har skiftet.
Og det spiller røven ud af stort set alt hvad jeg har hørt af bas/sattellit kombi jeg har hørt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2023 kl. 22:55
Hej

Tak for svar - som sagt den spillede sagtens min stue op med fin lyd 
a) men hvor har du læst det du skriver "de 15W til bashøjttaleren og 2W til hver af satellitterne"  det kan jeg ikke se på det link jeg sendte...ville være rart så havde jeg noget at gå ud fra der stod jo kun 1600 watt 

b) men dem du sender link til håber jeg de spiller mindst lige så højt godt er du enig ??? og hvordan og hvor kan du se det hvis det er - for så bestiller jeg dem om lidt !

c) den der subwoofer er det god idé sætte under pc bordet med fødderne - for synes den fylder mere end den gamle og ja vile gerne gemme det lidt væk så tror du det går ud over lydkvaliteten

d) har du evt andre forslag elller har andre så gerne send - skal også gå lidt efter udseende men bare de spiller mindst ligeså godt/højt som min gamle


Redigeret af dosdesign - 22-Marts-2023 kl. 22:56
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2023 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

a) men hvor har du læst det du skriver "de 15W til bashøjttaleren og 2W til hver af satellitterne"  det kan jeg ikke se på det link jeg sendte...ville være rart så havde jeg noget at gå ud fra der stod jo kun 1600 watt

Du skrev det selv:
"Trust 1600P 2.1 Soundforce Speakers - Powerful subwoofer speaker set with 1600 Watt output, 15 + 2 x 2 Watt RMS"

Den rigtige effekt står til sidst :-)

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

b) men dem du sender link til håber jeg de spiller mindst lige så højt godt er du enig ??? og hvordan og hvor kan du se det hvis det er - for så bestiller jeg dem om lidt !

Nej, det aner jeg ikke, til 400 kroner er det et lotteri...

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

c) den der subwoofer er det god idé sætte under pc bordet med fødderne - for synes den fylder mere end den gamle og ja vile gerne gemme det lidt væk så tror du det går ud over lydkvaliteten

Nej


Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

d) har du evt andre forslag elller har andre så gerne send - skal også gå lidt efter udseende men bare de spiller mindst ligeså godt/højt som min gamle


Hvor godt det spiller er jo en subjektiv vurdering, på samme vi som udseende.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2023 kl. 23:32
ok ja det så jeg slet ikek jeg skrevet kopiere fra gamle noter et sted fra hmm - nå men tak for  hjælpen jeg køber dem bare ..så det ordnet   god aften/nat
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 07:28
Brug bare en smule mere! for 250kr ekstra kan du få fx disse:

Det vil være væsentligt mindre lotteri - de spiller ret godt.

Eller kig brugt:

Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 17:27
Hej alle - jeg har lige sat mine nye højtaler til det blev dem jeg fik link til i starten af tråden (tak) https://www.av-cables.dk/computer-hoejtalere-2-1/logitech-z313-2-1-hoejttalersaet-2w.html

Og de spiller fantastisk - og ja jeg har sat subwoffer på gulvet under computerbordet selvom en skrev jeg ikke skulle men læst nettet det må man gerne - ja sikke meget plads jeg nu har på mit bord...dejligt men vigtigst de spiller perfekt til min stue og højt, dog tager jeg hensyns til naboen hi hi ....men tak for den tid i brugte på skrive og hjælpe ...ha en dejlig weekendddd Wink

p.s da jeg havde sluttet det hele til og trykkede POWER virkede det bare ikke  nej nej nej tænkte jeg og nej til så skal man pakke alt sammen og sende retur og nej nej.....indtil efter 5 min. efter så jeg der heller ikke var lys i mit modem...juhuu ja så havde jeg kommet til slukke kontakten hvor min 5 dobbeltstik sad i inkl nye højter puhaaa ja jo ikke hver dag man roder rundt dernede bag computer bord ved alle ledning hihi kan ikek rigtig komme til



Redigeret af dosdesign - 24-Marts-2023 kl. 17:31
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu