recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere til fladskræm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtalere til fladskræm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-August-2006
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere til fladskræm
    Sendt: 19-September-2009 kl. 18:13

Har netop fået en dejlig fladskærm i stuen - men lyden :

Hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke vil have et fuldt surround anlæg med blot et par gode sterohøjtalere. Kan man blot købe et par gode højtalere og slutte dem til ? eller skal man have en separat forstærker ? (Tv er Philips PFL8404). Er lidt "lost" her. Har forsøgt med et par PC højtalere via hovedtelefon udgangen på TV - men her er problemt, at jeg ikke kan styre volumen med fjernbetjeningen (og lyden var iøvrigt fortsat ringe)

Hilsen Thorsen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:22

Der skal, hvis ikke Reciver/forstærker ønskes, anvendes Aktive højttalere.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
rasmusnj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Thorsen Thorsen skrev:

Har netop fået en dejlig fladskærm i stuen - men lyden :

Hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke vil have et fuldt surround anlæg med blot et par gode sterohøjtalere. Kan man blot købe et par gode højtalere og slutte dem til ? eller skal man have en separat forstærker ? (Tv er Philips PFL8404). Er lidt "lost" her. Har forsøgt med et par PC højtalere via hovedtelefon udgangen på TV - men her er problemt, at jeg ikke kan styre volumen med fjernbetjeningen (og lyden var iøvrigt fortsat ringe)

Hilsen Thorsen

Du kan godt anvende pc-højttalere. Der er stort set altid forstærker indbygget (og de er dermed aktive som en anden bruger er inde på). Du skal blot slutte dem linje udgangen på dit tv istedet for hovedtelefonudgangen. Der er sikkert et par phono udgange bagpå i rød og hvid.

/Rasmus

Redigeret af rasmusnj - 19-September-2009 kl. 18:34
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:40

Det kræver så også, at de kan betjenes med en Remote, da det ellers ikke er muligt at styre volume, uden at gøre det på enheden. 

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 09:03
Alternativ kan du bruge et iPod dock anlæg som blot skal have mulighed for aux in, hvilket de fleste har.

Det bedste resultat får du ved at bruge Audio out fra dit tv.

mvh
Matrix
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 20:30

[/QUOTE]
Du kan godt anvende pc-højttalere. Der er stort set altid forstærker indbygget (og de er dermed aktive som en anden bruger er inde på). Du skal blot slutte dem linje udgangen på dit tv istedet for hovedtelefonudgangen. Der er sikkert et par phono udgange bagpå i rød og hvid.

/Rasmus
[/QUOTE]

Kan man slutte aktive højtalere til phono udgangene og bruge tvets fjernbetjening?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 20:33

Nej, det er jo en Line Out.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu