|
Højtalere til hjemme bio på 40 m2 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bitman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:46 |
Jeg skal i gang med at lave en hjemmebio. Rummet er på knap 40 m2. Jeg vil bruge 5.1 surround. Hvor kraftige højttalere er nødvendigt for at kunne spille rummet op?
|
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var da et meget diffust spørgsmål.
Så find du et billigt sæt på tilbud i Elgiganten, det kan sagtens spille. :-) Redigeret af Gunraf - 04-Januar-2014 kl. 20:56 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det skal være kraftigt! Hvad er dit budget?
|
|
![]() |
|
Det er muligt at spørgsmålet er "difust" - men er der slet ingen tommelfingerregeler for min. antal watt? Der er jo ingen grund til at købe højttalere der kan spille højere en nødvendigt og det vil også være surt at købe noget der ikke kan spille rummet op.
|
|
![]() |
|
Jeg har som sådan ikke noge budget - men overvejelserne gå på indbygningshøjttalere. |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Det handler ikke om watt, vi nød til at vide hvad dit budget er - og forventning til hvor meget højttalere må dominere fysisk?
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Joh, det er en god ide at købe højttalere og surroundreciever der er kraftigere end der er brug for. Det gir nemlig "headroom", så det aldrig kommer til at lyde anstrengt. Har selv 30 m2 og er bestykket med store B&W højttalere og en meget kraftig reciever på 7x190 watt. Vil mene du skal op i noget lignende. Har ingen erfaring med indbyg, så her må andre tage over.
|
|
![]() |
|
Min forventning er at det kan gøres for under 10.000. Så at Canton indbygning (http://www.av-excellence.co.uk/12-in-wall-in-ceiling) blev anbefalet i en anden tråd.
Er ikke "HIFI nørd" - de skal lyde ok, men det behøver bestemt ikke at være feinschmecker højttalere. |
|
![]() |
|
Kender som sagt intet til indbyg. Du kan få en kraftig reciever brugt for 4-5000kr
|
|
![]() |
|
Receiveren er uden for det nævnte budget.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
10.000 kr. til 40 m2. Det kan nærmest kun komme til at lyde af h. til.
Hvis jeg var dig vil jeg starte med at finde en reciever med minimum 125 watt pr. kanal og så købe et sæt gode stereo højtalere, så kan du udbygge til surround når der er flere mønter på kistebunden. |
|
![]() |
|
Det var 10000kr til højttalere. Recieveren kommer ved siden af.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |