|
Højtalere til Primare |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
jj79
Guld medlem Oprettet: 21-August-2010 Sted: Vejen Status: Offline Point: 539 |
Sendt: 06-September-2011 kl. 21:30 | ||
Til rock kan jeg da sagtens anbefale dem jeg har, men med den forstærker skal du måske et par klasser op for at blive tilfredstillet - who knows
|
|||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 06-September-2011 kl. 22:51 | ||
Når du nu har lagt så mange penge, på så fint udstyr ville det ærligtalt være synd at ødelægge det hele, ved at kvæle højttalerne.
Når du ikke har lagt dig fast på en budget, ville et par hurtige af de mere eksotiske være ProAc (Som nævnt tidligere), Harbeth, Avalon, ATC og sikkert flere. Avalon skulle kunne klare sig fint under pressede akustiske forhold, så ihvertfald et setup på h4a hvor den ene stod i hjørnet, og ejeren bestemt mente at det var meget bedre end forventet og bedre end de sidste der havde været der. Om der er(var hold i det tør jeg ikke sige. Edit: Husk at holde øje med brugt markedet, syntes at der med ikke for store mellemrum kommer nogle spændende produkter til salg.
Redigeret af Irenicus - 06-September-2011 kl. 22:52 |
|||
Aldrich
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2010 Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 07-September-2011 kl. 11:34 | ||
Harbeth, Avalon, ATC.... jeg har faktisk aldrig hørt om dem før.
Levere de også mindre reolhøjtalere, som er dem jeg skal bruge?? |
|||
Aldrich
Sendt: 07-September-2011 kl. 11:37 | ||
Men findes der højtalere, der evner hjørner? |
|||
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 07-September-2011 kl. 12:11 | ||
Ja, alle de nævnte har stander/reol HT'er på programmet.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 07-September-2011 kl. 12:19 | ||
Du skal dybest set finde en højttaler der spiller for lidt bas... Og evt. lukke basporten til. Jeg vil ikke anbefale specifikke produkter her, det vil være reklame. |
|||
Aldrich
Sendt: 07-September-2011 kl. 12:43 | ||
Takker.... jeg må igang med Google. |
|||
Aldrich
Sendt: 07-September-2011 kl. 12:46 | ||
Det er forståeligt når du er i branchen. Men så kunne Rega RS1 være en idé at prøve at få hjem og lytte til. Jeg kan iøvrigt se at Primare og System Audio hænger på en eller anden måde. Primare produkterne er at finde på www.system-audio.com. Der ligger måske en lille fordel og gemme sig her, hvis jeg kunne finde en egnet model i deres sortiment. |
|||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 07-September-2011 kl. 14:12 | ||
Elegant måde at reklamere på uden at overtræde gældende retningslinjer. Det er ligesom at undgå injurielovgivningen ved at skrive om en person, at han er Danmarks mindst dømte mand... ;-) Jeg kan i øvrigt varmt anbefale de små rega'er som spiller dejligt musikalsk, men måske mangler lidt bund.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 07-September-2011 kl. 14:38 | ||
RS 1'erne nævnte jeg for at give et eksempel på en højttaler med bagudvendt port, men designet til placering tæt på væggen. Jeg mener at dit anlæg fortjener bedre højttalere end dét, så det var ikke ment som et konkret forslag. |
|||
Aldrich
Sendt: 08-September-2011 kl. 10:11 | ||
Det var faktisk lige sådan et svar jeg kunne bruge, at RS1 er for svag eller hvad man nu skal kalde det. Det er ingen tivivl om at det er mine ører der skal bestemme hvilken højtaler der er bedst. Men det er jo lige med at finde kandidaterne og ikke spilde tid på dem man kan udelukke på forhånd.... og det har jeg nok ikke erfaring nok til. Kom til at kigge på denne: http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/kompakt%C3%B8jttalere/SA%20comet/SA%20comet De beskriver den som universel... men er den også god nok: http://www.system-audio.com/_da-DK/produkter/teknisker%20specifikationer/kompakth%C3%B8jttalere%20tekniske%20specifikationer |
|||
dreamz
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Sendt: 08-September-2011 kl. 10:36 | ||
Jeg har kun sporadisk lyttet til den pågældende SA-højttaler og var bestemt ikke imponeret. Jeg har ikke hørt den op i mod rega'en, men det er mit helt klare indtryk, at Rega'en lyder en hel del bedre.
Nå Primara og SA bliver kædet sammen, er det fordi, det er SA der importerer Primara i Danmark. Jeg ville måske også give Dali Mentor Menuet/Mentor 1 et lyt, når du bevæger dig i prisklassen omkring de 4.000 pr. højttaler.
|
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |