recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere til TV. Ca 5-600kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtalere til TV. Ca 5-600kr.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JasperSJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere til TV. Ca 5-600kr.
    Sendt: 01-Juli-2009 kl. 01:49
Det er måske lidt en fornærmelse at bede om råd i et HIFI forum, omkring højtalere til færre penge, end hvad en fuld tank på en Kia Picanto koster.

But here goes!

Jeg leder efter nogle højtalere indenfor økonomisk rækkevidde af et halvskidt studenter-budget, og for at være ærlig, så er det bedste jeg har fundet frem til, et par Logitech PC højtalere. Det MÅ kunne gøres bedre.

Så her er udfordringen: Højtalere, som skal kunne spille alt fra Jeff Buckley til GTA IV, som samtidig skal kunne tilsluttes et LG 42PQ6000 uden amp.
Og for at gøre det hele meget sjovere, så skal det gøres for hvad der svarer til et rigtigt godt stykke UNDER 1000!

Kan sådan en slyngel svinges igennem hoveddøren?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 08:06
uden amp kan du ikke tilslutte noget til din LG 42PQ6000. Men kig efter et pc sæt med en aktiv sub. det eneste du kan få under 1000 kr.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 13:55
Så jeg kan ikke tilslutte PC højtalere uden amp?

Hvis nej:
Ville det være muligt at tilslutte PC højtalere til en PS3, og derved få lyd på dvd/blueray og PS3 spil?

tak for svaret, xcardman.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 14:15
dit tv har ikke indbygget forstærker, så derfor kan du ikke tilslutte højtaler direkte til dit tv uden amp.
Pc højtaler kan du tilslutte direkte til din ps3 hvis de har optisk indgang. Ellers kan man godt burde analog ud i stereo fra din ps3, dog ikke noget jeg har prøvet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af JasperSJ JasperSJ skrev:

Det er måske lidt en fornærmelse at bede om råd i et HIFI forum, omkring højtalere til færre penge, end hvad en fuld tank på en Kia Picanto koster.

But here goes!

Jeg leder efter nogle højtalere indenfor økonomisk rækkevidde af et halvskidt studenter-budget, og for at være ærlig, så er det bedste jeg har fundet frem til, et par Logitech PC højtalere. Det MÅ kunne gøres bedre.

Så her er udfordringen: Højtalere, som skal kunne spille alt fra Jeff Buckley til GTA IV, som samtidig skal kunne tilsluttes et LG 42PQ6000 uden amp.
Og for at gøre det hele meget sjovere, så skal det gøres for hvad der svarer til et rigtigt godt stykke UNDER 1000!

Kan sådan en slyngel svinges igennem hoveddøren?

Sælg Picanto'en, og brug pengene på en cykel og et ordentligt surround setup. Så bliver du garanteret CO2 neutral

Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 16:41
Den eneste reelle mulighed er et par PC-højtalere. Der findes vist ikke rigtigt aktive hifi-højtaler i det prisleje. Hvis du kunne være klar på at smide  mere for at få bare lidt lyd, kunne du prøve DISSE.

Ellers ville et bud være et sæt

Elax Monitor III

Med en billig brugt forstærker sat foran.

Kan ikke lige huske hvilket sæt, men et sæt Acoustic Energy pchøjtalere blev kåret som bedste billige køb til PC'en i Whathifi. Mener de kostede omkring 1000 kr.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 21:35
Først, tak for svarene. Nu skal jeg sidde og nørkle lidt med det hele :)

Hyl.dk: Tangent EVO E5 ser lovende ud! Det skal helt sikkert overvejes.

Kampus: Du kommer bare og giver et bud. Jeg er sikker på at vi godt kan finde ud af noget :)

xcardman: Ved du om PC Højtalere generelt er uden indbygget forstærker?

Ser ud som om jeg kommer til at slippe lidt mere end de 5-600 kr, så alternativer til Tangent EVO E5 er velkomne!
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:32
Vil dog lige tilføje at min picanto højst sluger 300kr på en fuld tank :P
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 22:37
PC-htt er generelt med indbyggede forstærkere i mere eller mindre dårlig kvalitet.

Da jeg havde Logitech Z5500 kunne det dog sagtens spille rent op,  men det ligger udenfor dit budget. Mit råd er at spare nogle flere penge op - i dén prisklasse kan du ikke forvente at få noget specielt godt.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 23:18
Hvis du kan nøjes med stereo, kan du få en ganske ok lyd indenfor dit budget, hvis du køber brugt. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 23:58
Hans j: Har du et link? Jeg har prøvet dba, og det bugner ikke ligefrem med højtalere... eller også leder jeg forkert.

Anima: Jeg har siddet og kigget på logitech Z5500. Og det er helt klart en mulighed. Ville man kunne tilslutte et Z5500 sæt til en PS3 og få surround? Eller skal det igennem en surround-forstærker og derefter til TV?

Prospect: Haha, så fik vi slået det på plads
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:31

Jeg har disse Edifier 530 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=443075&am p;searchArea=products&Soegeord=edifier

..og de spiller rigtigt godt!

Der er fjernbestjening med og mulighed for 2 forskellige input. Måske nogle af de billige Edifier modeller var noget for dig.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu