recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere til tv uden reciever???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalere til tv uden reciever???

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtalere til tv uden reciever???
    Sendt: 24-Februar-2016 kl. 23:28
jeg havde engang et Logitech z500(tror jeg det hed) som jeg brugte til mit tv og mediecenter i stuen, det havde indbygget forstærker i subben og alle satelitterne var tilsluttet subben så man behøvede ikke nogen reciever..

Det synes jeg var super smart, da jeg gerne vil have så få ting stående som muligt.. 

Nu kunne jeg godt tænke mig noget lign, dog i hvidt og kun med stereo, men i en okay kvalitet, det er ikke svært at finde gode hvide satelit højtalere, men synes ikke jeg kan finde en Sub, med indbygget forstærker til satelitterne og alle indgangene.. 

Findes det ikke?? og hvis det ikke gør, hvorfor i alverden ikke? jeg kan umuligt være den eneste der gerne vil have så få ting som muligt stående fremme??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 23:46

Der findes udmærkede Aktive højttalere med god lyd, dog ikke med en Sub, ikke hvad jeg har set, derudover er der også 2.1 PC højttalere, men om der lige er nogle der er hvide, det må du se på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:


Findes det ikke?? og hvis det ikke gør, hvorfor i alverden ikke? jeg kan umuligt være den eneste der gerne vil have så få ting som muligt stående fremme??

Skal ikke udelukke 100 pct, at det findes - men årsagen til manglen er jo nok, at der ikke er efterspørgsel på det.  

Hvis folk vil have 2.1 i dag uden at skulle trækkes med en receiver, så køber de en ofte soundbar med subwoofer til - og dem finders der masser af. Dog flest i sort, men eksempelvis fås det her sæt fra Yamaha også i hvid.





 

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 07:37
Bare irriterende jeg skal bruge det i hvidt, jeg har en edifier 2.1 pc højtaler sæt lige nu, det virker, men det er altså ikke super lyd. det var så heller ikke særlig dyrt, men nu er det ved at gå i stykker.. 

Jeg kunne selvfølgelig købe et logitech Z5500, og bare bruge subben med forstærker med 2 gode hvide satelitter, muligvis male subben hvid, det er måske den mest optimale løsning.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 07:54
http://www.mytrendyphone.dk/shop/logitech-z523-2-121917p.html

Det var nemmere hvis du kunne sige hvad det må koste.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

http://www.mytrendyphone.dk/shop/logitech-z523-2-121917p.html

Det var nemmere hvis du kunne sige hvad det må koste.

om det koster 1000 eller 5000 kr betyder ikke så meget, bare det er kvalitet, men jeg er ikke ude efter billige PC højtalere, jeg vil netop gerne have noget tættere på HIFI kvalitet.

Det sæt er mindre end det jeg har idag, det edifier 530 sæt jeg har idag er skærmen på styreboksen gået, så jeg kan ikke se om det er tændt eller slukket, eller indstille lyden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 08:16
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sådan:

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-octave-3a--aktiv-hojttaler/
https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/argon-sub640-subwoofer/

Klaus

Det er mere interessant, dog er det lidt småt, men de kan fås så de kan spille højere, så det skal måske mere være dem her

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/aktive-hojttalere-til-fx-pctv/argon-octave-5a-aktiv-hojttaler/

Og en større sub, selvom den godt måtte være den med 10" enhed, den kan bare ikke fås i hvid :(

https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/argon-sub840-subwoofer/

Men hvordan virker det så, kan de små højtalere virke fra Bluetooth til mit samsung 9005?, eller skal der kabel til, hvad med subben, tænder og slukker den selv? eller skal man slukke den selv?



Redigeret af Pizzabager - 25-Februar-2016 kl. 08:32
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 08:44
Dog kan jeg se den argon Sub840 vist er udsolgt, og det skal på en ønskeliste til vores bryllup til maj, så det kan være de er væk der. men man kan vel bruge alle aktive sub går jeg ud fra??
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 10:12
hvad med at gå i monitors (du har bare brug for en volume knob da du ikke ønsker at stå og justere bag på de individuelle højtalere)

der findes f.eks. Yamaha HS7W eller HS8W (www.thomann.de) har 7´erne spiller suverænt.

de har også en SUB udgang... der er flere muligheder til at montere dem.. XLR eller JACK til Minijack i TV´ets headphone indgang, så højtalerne på en strømspare skinne så de tænder med TV´et..

det giver jo så støjkilder fra tv´et... alternativt en DAC med volumen (måske remote) og så i optisk udgang fra tv´et for at få støjfri lydkilde.

som sagt jeg er enormt glad for mine.
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 10:26
Her findes et sæt aktive i hvid med sub udgang - mindes dog de har været på bud til 4k for kort tid siden. kender ikke højtaleren, men har haft forstærkeren der er indbygget og den gjorde det sgu godt.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

hvad med at gå i monitors (du har bare brug for en volume knob da du ikke ønsker at stå og justere bag på de individuelle højtalere)

der findes f.eks. Yamaha HS7W eller HS8W (www.thomann.de) har 7´erne spiller suverænt.

de har også en SUB udgang... der er flere muligheder til at montere dem.. XLR eller JACK til Minijack i TV´ets headphone indgang, så højtalerne på en strømspare skinne så de tænder med TV´et..

det giver jo så støjkilder fra tv´et... alternativt en DAC med volumen (måske remote) og så i optisk udgang fra tv´et for at få støjfri lydkilde.

som sagt jeg er enormt glad for mine.

De HS7W er lidt for store, HS5W kunne gå, men er der remote med?, de behøver ikke tænde sammen med tv, de skal kun bruge til film, serier og musik osv, ikke til tv avisen.  og jeg vil også ahve muligheden for at skrue op og ned via remoten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu