|
højtalerkabel tykkelse ? |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Forfatter | ||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kan da ikke finde hvid kabel i HN ?
|
||
![]() |
||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
|
Kan godt være det bare er mig, men forstår ikke hvordan man kan være tvivler omkring forbedringer med højttalerkabler også samtidigt skrive det skal være min. 4 kvadrat mm eller ihvertfald mindst 2.5.
Jeg er så tvivler af den teori, da jeg ikke tror på man kan høre forskel på 2.5 eller 1.5 kvadrat.
det er jo ikke kæmpe effekter i de fleste tilfælde folk har, men måske receiver på typisk 50-60 watt alle kanaler drevet i surround ved fuld styrke. så den woodo med 4 kvadrat.
Kan være jeg tager fejl, så undskylder jeg på forhånd, men hvor tykt er ledningen til El kanden f.eks? den trækker jo mange watt.
|
||
![]() |
||
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
|
Jeg har lige købt tilsvarende i Jem og Fix til 139 kr. for 25 m. 2x2,5mm |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Ebay, min ven.. Det kan købes til ingen penge.. (jo, det er dyrt at købe i DK)
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Ja kan ikke finde 25 meter hvid sleeve til 90 kr. Jeg har været i gang. Kan du guide mig min ven :-) Klaus |
||
![]() |
||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
|
Altså, dem her: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_classic_40_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_3573_da.html
er nok til at drive 2 store Cerwin-Vega AL 1000 højtalere på 1000Watt, og det lyder rigtig godt! (bedre end med nogen 6mm Van Den Hul til 119 kr fra Hifi-Klubben. Så derfor hvis det bare er til "små" højtalere, vil jeg anbefale disse: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_mini_16_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2329_da.html - De i hvertfald bedre end hvad du finder i din lokale radio-tv forretning ![]() |
||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
Skal vi tage en lyttetest op mod et sæt billige Harald-Skrald kabler? Du siger bare til, så kommer jeg forbi med en rulle.... Jeg vil anbefale http://www.av-connection.dk/?PGr=3376&ML=359 til spørgeret, brug 300 kr..... Klaus |
||
![]() |
||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
|
Gad godt en kommentar fra Klaus DM omkring mit forrige indlæg eller anden der kan berige mig med viden, kan ikke bruge den med vandet til noget Flarsen. Mini anlæg spiller jo også musik og høretelefoner selv de dyre bruger også pjank tynd kabel. Så hvad taber jeg med 1.5 kvadrat? Gad godt vide det. måske folk med voldsomme effekt forstærkere til en pris dyere iforhold til flertallets samlede anlæg kan gøre brug af tykkere kabel hvad ved jeg? Forklaring savnes
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Siccio kort sagt så forholder det sig ifølge fysikken sådan at jo tyndere og længere et kabel er des større effekttab vil der være i kablet. Det forholder sig på samme måde med feks vandrør, der er der dog flere ting som også kan have indvirkning.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Den del er jeg med på, dog bruger de fleste ikke mange meter pr front kanal men gerne tykkere kabel kontra baghøjttalere hvor der skal trækkes flere meter har jeg tit set der bliver reduceret på tykkelsen af kablet? Har bare set flere højttalere indvendigt hvor der i intern kabling fra delefilter er tynd kabel, jamen hvad hjælper så tykkere kabel inden delefilter eller til delefilter rettere sagt?
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Gælder det også en forlænger kabel 220 V ? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |