recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalerkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtalerkabel

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 01:28
Ja ja, og det var netop ikke formålet at genskabe denne diskussion.
Men det er der et antal der ikke respekterer.
Jeg forsøgte at forklare trådstarter, hvor jeg stod, så han selv kunne bedømme hvorvidt han ville bruge det jeg udtrykte til noget.
Hyg jer.
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

lige så meget vil jeg påpege at fraværet at blindtest ikke i sig selv beviser at der ikke er hørbare forskelle.

Fuldstændig enig. Fraværet af blindtest beviser hverken at der er forskel eller at der ikke er forskel.

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Ja ja, og det var netop ikke formålet at genskabe denne diskussion.
Men det er der et antal der ikke respekterer.
Jeg forsøgte at forklare trådstarter, hvor jeg stod, så han selv kunne bedømme hvorvidt han ville bruge det jeg udtrykte til noget.
Hyg jer.

Jeg respekterer som udgangspunkt alle holdninger, men du udtaler dig på en måde, som opfordrer til "angreb" :-)

Hvis du skrev noget i retning af: "Når jeg skifter mellem forskellige kaber, så oplever jeg det som om der er en forskel", så ville det være lidt mere "spiseligt".

Men du skrev: "Kablerne gør en forskel. Det har jeg selv hørt." Og det er altså en meget skråsikker udtalelse. Og når du bagefter siger, at du ikke har noget behov for at stille op i blindtest, ja så er vi altså temmelig mange, der siger: "Kan det nu også passe?". Hvorvidt det er mangel på respekt må du selv afgøre!
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 13:30
De fleste mennesker kan høre forskel. Man skal bare starte testen med et kabel med 0 mm2 i tværsnit, og så bevæge sig op ad. Jeg vil så mene at så snart man kommer op i nærheden af 2.5 mm2 er der ingen der kan høre forskel, uanset hvilken producent der står bag. 
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 17:04
Jeg skrev ikke dette indlæg for at folk skulle "hakke" på hinanden , men ganske enkel for at få hjælp, at der er forskellige meninger er så hvad det er , men forskellige meninger burde man vel acceptere selvom man ikke giver den anden ret.

Om jeg selv kan hører forskel vil jeg vende tilbage til i denne tråd når jeg når så langt Thumbs Up

indtil da skal i alle have tak for have deltaget/hjulpet i denne tråd.

Redigeret af skyeagle - 08-September-2011 kl. 17:05
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Dog er det påfaldende hvor lidt dem med gyldne øre er villige til at stille op og vise deres evner.

Ja, det må være lidt trist at have bræget op om alle mulige fortræffeligheder og så alligevel ikke kunne høre forskel med bind for øjnene. Storm P. lavede engang en joke om, at hvis man mistede ørerne kunne man ikke se (fordi hatten falder ned i øjnene). Indenfor kabelvoodoo er det åbenbart lige omvendt, at man ikke kan høre forskellen hvis ikke man lige må se hvad der er monteret først.. Synsafhængig hørelse, jowjow.. Wink
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 22:01
Clap LOL  Jeg fandt engang for 30 år siden noget 4 kvadrat massivt kobber kabel på en byggeplads.
Det lød da meget godt på de gamle JBL'er.
Min svigersøn har nogle kæmpe tykke slanger, øh kabler, som han vandt som årets medarbejder, og de lyder vist ikke bedre end så meget andet, da han ikke bruger dem. Jeg har desværre ikke mulighed for at afprøve dem, da de er 2,5mtr. lange, og det er for lidt i min stue. Jeg må nøjes med mine Supra. Men jo, der er forskel på kablers lyd, og man må prøve sig frem i sit hifi liv.
     carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2011 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

De fleste mennesker kan høre forskel. Man skal bare starte testen med et kabel med 0 mm2 i tværsnit, og så bevæge sig op ad. Jeg vil så mene at så snart man kommer op i nærheden af 2.5 mm2 er der ingen der kan høre forskel, uanset hvilken producent der står bag. 
Du kan vel selv se at det ikke findes. O mm2 = ingenting LOL
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Præcis, så i det tilfælde kan alle høre forskel, for der er ikke noget kabel Big smile 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Præcis, så i det tilfælde kan alle høre forskel, for der er ikke noget kabel Big smile 
Oh hvilken humor LOL
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 21:37

Jeg har også engang hørt forskel på et knækket kabel til mine lyttebøffer og det nye jeg monterede, så jo, der er helt sikkert forskel.. LOL
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 11:47
Jeg bruger noget HT ledning fra bilstereo verdenen. Nærmere betegnet Audison sonus 210, og der var mere hul igennem end med alm 2x0,75mm2 lampeledning som jeg benyttede før. Men det kommer an på hvor god resten af kæden er. Har man et plastic anlæg med "hifi" iPod dock und alles, så kan man nok ikke høre forskel.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Nærmere betegnet Audison sonus 210, og der var mere hul igennem end med alm 2x0,75mm2 lampeledning som jeg benyttede før.

Er det nye også 0,75 mm2?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu