recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttaler arrangement - ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjttaler arrangement - ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: Højttaler arrangement - ?
    Sendt: 06-Maj-2011 kl. 14:31
Nu har jeg småbrokket mig lidt hist og pist over at der er for lidt konstruktiv debat omkring hifi på de danske fora... (omend der har været nogle gode eksempler på det sidste, må jeg sige). Én af de ting jeg savner, er mere praktisk erfaring, og mindre "jeg synes du skal købe X for den ser godt nok fin ud og så rækker den 4 Hz dybere end Y"... Men jeg kan jo ikke brokke mig uden selv at tilføje noget, så...
 
Jeg har gået og spekuleret på at lave nogle arrangementer, der er interessante mht. "begynder-hifi", dvs. hifi-arrangementer der omhandler udstyr de fleste har råd til, og hvor der ikke behøver gå "forgyldte sikringer" i det hele... Problemet er bare lidt at hvis der er mere end 5-6 personer til stede, så får resten en dårlig oplevelse, fordi gode hifi-oplevelser nu engang kræver at man sidder i nærheden af sweet-spot. Derfor fik jeg dén tanke, at jeg vil lave et arrangement, begrænset til 5 deltagere, hvor vi sammenligner eksempelvis forskellige stander-højttalere i prisklassen 2000,- per styk. Min tanke er så, at for at flere end lige de 5 får noget ud af det, så skal de helst skrive om det på forummet bagefter (positivt eller negativt - det er op til den enkelte). Min tanke er at arrangementet skal fokusere på selvfølgelig at høre forskel på højttalerne, men også at se på hvad der kan gøres for at optimere lyden i et billigt anlæg - hvor stor betydning placeringen har, f.eks.
 
Et så begrænset antal deltagere synes jeg ikke lige jeg vil lave en egentlig pressemeddelelse om, men hvis nogen er interesseret, så vil jeg gerne stå for sådan et mikro-arrangement, f.eks. EDIT onsdag 11. maj kl. 18. Er der nogen der er interesserede i at møde op? (erfaring med hifi er intet krav!)


Redigeret af Otto J - 06-Maj-2011 kl. 15:16
Til top
dysterland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 15:02
  Jeg er meget interesseret, også i at skrive om det, men jeg kan desværre ikke den næste måneds tid (Jeg bor i Sønderjylland, så jeg skal sætte noget tid af til det).  

Redigeret af dysterland - 06-Maj-2011 kl. 15:12
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

Hififorfolket.dk
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 15:11
Det lyder spændene, kunne jeg godt tænke mig at deltage i.
 
Dog fortæller min kalender mig, at den 11. er en onsdag?
 
Edit: Regnede lige ud, at det nok sker i Århus, der er desværre for langt over broen :(


Redigeret af Tsunde - 06-Maj-2011 kl. 15:12
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

 
Dog fortæller min kalender mig, at den 11. er en onsdag?
 
Ups - yes... Og ja det er i Århus.
 
Datoen var bare et forslag, hvis jeg er for hurtigt ude, så kan vi sagtens finde ud af noget andet.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 15:38
Rigtig god ide!:)
 
Kan ikke den 11 maj desværre.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 16:06
Ideen er god - desværre har jeg bare lidt langt til Århus en onsdag aften.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 16:20
Lige et arrangement for mig, desværre for langt væk, håber vi får en reportage fra det. Thumbs Up
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 16:49
Det er godt nok fristende, men det er godt nok lidt knebent på en hverdag. Men jeg kunne godt være med på arrangementet hvis der er en som kan samle op i Aalborg..

Edit: Når jeg tænker over det, så gider jeg ikke skrive en længere smøre om mine oplevelser hvis ikke det bliver gjort sticky eller lign. Jeg er træt af at have brugt lang tid på at skrive om mine erfaringer med at få kalibreret mit LX5090 for bare at tråden skulle gå i glemsel. Dernæst begyndte det er vælte frem med tråde som specifikt spurgte om "Er det pengene værd at få kalibreret mit tv?" - hvilket jeg svarede på i tråden!!

Jeg synes det er fint at du, Otto, forsøger at højne niveauet for debatten, men hvis det kun kommer an på om vi skriver vores erfaringer i en tråd som bare bliver glemt blandt tusindvis af "hvad skal jeg købe?"/"Hvad er bedst?" tråde, så siger jeg pænt nej tak. Hvis det skal være interessant må du anmode om at få tråden sticky så den kan være til gavn - for folk er for dovne til at bruge søgemaskinen inden de spørger.


Redigeret af Anima - 06-Maj-2011 kl. 17:01
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 17:08
Fint initiativ, Otto, men jeg kan heller ikke deltage, eftersom jeg er bosiddende i København. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det er godt nok fristende, men det er godt nok lidt knebent på en hverdag. Men jeg kunne godt være med på arrangementet hvis der er en som kan samle op i Aalborg..

Edit: Når jeg tænker over det, så gider jeg ikke skrive en længere smøre om mine oplevelser hvis ikke det bliver gjort sticky eller lign. Jeg er træt af at have brugt lang tid på at skrive om mine erfaringer med at få kalibreret mit LX5090 for bare at tråden skulle gå i glemsel. Dernæst begyndte det er vælte frem med tråde som specifikt spurgte om "Er det pengene værd at få kalibreret mit tv?" - hvilket jeg svarede på i tråden!!

Jeg synes det er fint at du, Otto, forsøger at højne niveauet for debatten, men hvis det kun kommer an på om vi skriver vores erfaringer i en tråd som bare bliver glemt blandt tusindvis af "hvad skal jeg købe?"/"Hvad er bedst?" tråde, så siger jeg pænt nej tak. Hvis det skal være interessant må du anmode om at få tråden sticky så den kan være til gavn - for folk er for dovne til at bruge søgemaskinen inden de spørger.
 
Jeg kan  sagtens følge dit argument. Jeg vil dog sige at der er grænser for hvor mange sticky'er man kan lave... Men nu skal det heller ikke tolkes sådan at formålet er specifikt at få folk til at lave et indlæg per mand, jeg gider bare omvendt heller ikke rigtigt at lave et arrangement, hvor de deltagende er Jens og hans fire kollegaer, hvorefter ingen skriver noget om det bagefter. Det er også derfor jeg forsøger at lægge lidt op til det her i forummet, i stedet for at lave en mere officiel pressemeddelelse om det - det skaber ikke meget debat hvis de eneste der kommer er "the silent majority". Så nej, du behøver ikke skrive et konkret indlæg, jeg er bare nødt til på en eller anden måde at sortere høfligt i det, hvis vi skal have så begrænset et antal deltagere (og det skal vi, hvis det skal være seriøst nok til at give mening).
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 17:21
Ville nogen af de konkrete højtalere i dene miniscreening tilfældigvis indebære kommende gold serie fra Monitor Audio?:)
 
Fik en brochure fra jer med den nye gold serie, ser meget spændende ud!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Ville nogen af de konkrete højtalere i dene miniscreening tilfældigvis indebære kommende gold serie fra Monitor Audio?:)
 
Fik en brochure fra jer med den nye gold serie, ser meget spændende ud!
 
De går ikke helt ind under "2000,- stykket" prisklassen... Smile Vi laver et større, mere "officielt" arrangement vedr. den nye Gold serie når den lander.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu