|
Højttaler fejl |
Besvar |
Forfatter | ||
Faerge
Junior bruger Oprettet: 27-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Juni-2012 kl. 16:17 |
|
Hej alle Jeg sad i weekenden og hørte noget musik på mit Jamo S606 anlæg med Denon 3806 forstærker. Musikken var forholdvis høj, dog langt fra det højeste jeg har spillet med de højttalere Pludselig slukker min forstærker og standby lampen blinker rødt. jeg kan efter 10-20sek tænde forstærkeren igen, men mine fronthøjttalere lyder helt forkert. Vil beskrive lyden som meget "hul". I dag ville jeg så gøre et forsøg på at løse problemet. Jeg åbner setuppen på min forstærker og kører en auto speaker setup. under auto setuppen lyder mine fronthøjttalere stadigvæk helt forkert med den hule lyd. Efter setuppen er fuldført kommer min forstærker med følgende fejl: "Caution! -Front- L/R : Phase" Faserne skulle være tilsluttet korrekt da det har spillet perfekt indtil nu uden at have været skilt ad. Nogen bud på hvad jeg kan gøre ? Mvh Mads
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
SW fejl! Prøv at tage strømmen helt fra recieveren - evt resette den til fabriksindstillinger.
|
||
Faerge
Junior bruger Oprettet: 27-August-2010 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Reset hjalp ikke.
Lige til info så lyder min center højttaler også helt forkert. den viser dog ingen fejl på den i forstærkeren.
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at tage strømmen til imorgen. Hvis ikke det hjælper, er der kun værkstedet..
|
||
Faerge
Funktioner
Tak(0)
|
|
det vil jeg prøve.
Kan det betale sig at sende dem på værksted ? Det er jo ikke ligefrem de dyreste højttalere på markedet. Kan se at den nyere model S608 HC3 kan købes for 6000, så overvejer om jeg skal investere i dem istedet. Er min forstærker optimal til sådan en opgradering ? Mvh Mads
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nok nærmere forstærkeren der er "fucked up". Var jeg dig, ville jeg koble _alt_ fra, sætte forstærkeren til stereo og så lytte til en CD til 1 højttaler af gangen. Hvis du i din signatur fortalte, hvor du boede, kunne det være at der var en venlig sjæl med en gammel stereoforstærker, der ville besøge dig og prøve dine højttalere af en efter en. Klaus |
||
Faerge
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bor i Esbjerg Jeg må lige få lånt en forstærker og få det undersøgt
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt langt væk for min "oldtimerforstærker".
Klaus |
||
michael9000
Guld medlem Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig i test-metoden. Men en afbrændt mellemtone i højtaleren, var min første tanke ud fra beskrivelsen: - Hul lyd. - Forstærkerens kortslutningssikring slukker den (ved for lav modstand i højtaleren). |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |