recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere - er jeg helt gal på den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere - er jeg helt gal på den?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 14:56
Min oplevelse som også står tidligere i tråden er der kan høres forskel.

Jeg var med til at sætte et par B&W højttalere op hos en ven. Tænkte at de lød mærkeligt  da de blev afprøvet. Nå det er nok bare mig tænkte jeg.

Efter en uge lyttede jeg så igen. Her var lyden blevet bedre.

Måske er det woodoo.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Her har de lavet test med Peerless enheder, og nogle parametre er ændret med helt op til 25% fra den er taget ud af kassen til 80 timers "tilspilning". Om folk så rent faktisk hører en forskel eller tror de hører en forskel det vil jeg ikke være dommer over.

http://www.gr-research.com/myths.htm

Det var da rart med nogle konkrete data. Nu mangler vi så bare, at dem der hårdnakket hævder at tilspilning ikke gør en forskel, kommer på banen og erkender de tog fejl. Det må de jo nødvendigvis gøre, hvis de mener man skal sætte sin lid til målinger.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kimhb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Greve
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimhb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2016 kl. 08:16
Købte et par Genese quartet på tilbud - de er i hvert fald gode. Eneste problem er at jeg nu ikke er rolig før jeg har brugt et tilsvarende beløb på en ny forstærker Tongue
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu