|
Højttalere/forstærker til "homegym" |
Besvar |
Forfatter | |
kamajoka
Bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Horsens, Danmar Status: Offline Point: 119 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Marts-2024 kl. 10:34 |
Hej
Søger lidt inspiration til musikanlæg i vores "homegym". Rummet er ca. 6,5 x 4 meter og har loft til kip. Ca. midt i rummet er der en bjælke på tværs i en højde på ca. 2,3 meter. På denne bjælke kunne jeg godt tænke mig at montere 4 stk. højttalere - 2 som peger den ene vej og 2 den anden vej så hele rummet fyldes af dejlig musik, så man lige yder det ekstra . Har i forvejen en del Bluesound produkter i huset, så min første tanke var en Bluesound Powernode og 4 stk. små højttalere som f.eks. JBL Control 1 Pro med beslag på bagsiden. Men hvordan med 4 stk. højttalere og forstærker med kun et sæt højttalerudgange. Har forsøgt at Google omkring problemstillingen, men er ikke sikker på jeg helt forstår om det er muligt ved seriekobling - og hvordan gøres dette så? Kunne også være en aktiv løsning. Den nemme løsning er selvfølgelig at "nøjes" med 2xJBL og en Powernode, men man skal jo ikke altid gå efter det nemme |
|
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1228 |
Funktioner
Tak(0)
|
For de penge du er ved at poste i dette projekt kunne du i stedet købe en soundboks eller en soundboks go. I forhold til at spille rummet op med god bas til træning osv. så tror jeg faktisk ikke at du får en ret meget bedre løsning (selvom det ikke er god latin i hifi-kredse). Man må give soundboks, at de har fået lavet et produkt der fungerer rigtigt rigtigt godt til netop det formål de er designet til - høj indvolverende musik.
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1585 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke jbl control 1 de ikke noget særligt og der er slet ikke nok bas til en hjemgym
Hvad er max pris ? + 4 af dem her https://hifi-freaks.dk/products/mission-lx-1mkii
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |