recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere hjælp

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg har læst at deres sub skulle være for dyr i forhold til performance så den ville jeg undgå.

Hvor har du læst det. Alle anmeldelser jeg har læst, fremhæver subwooferen som noget af det bedste ved sættet.

Nu har jeg i modsætning til dig ikke selv hørt dem, så hvis du siger god for dem, så ville jeg også tage dine ord for gode vare. Men jeg synes stadigvæk at de er dyre

Redigeret af Berdel - 19-August-2015 kl. 15:13
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 15:27
Du link'er til to forum posts, af folk man må antage ikke er professionelle, og lige præcist med subwoofere, synes jeg, at det er meget svært, at tage menigmands ord for gode vare, for det er så svært at få en subwoofer til at yde korrekt. Det kræver både equalizing, korrekt placering og kontrol over rummet. Så når det kommer til subs, lytter jeg KUN til hvad fagfolk siger, da man forhåbentligt kan stole på, at de har testet dem under de rigtige omstændigheder.

Her er hvad Audioholics skriver om dem:
Citér

Of all the loudspeakers comprising the Klipsch THX Ultra2 system, the subs were the biggest surprise of all. They look so utterly civilized , yet when called to duty they can kick & roar with masterful authority. As capable as they are at dumping eye-popping amounts of acoustical energy into a listening space, they don't overwhelm or overplay as some subs tend to do. They don't butt in to audio scenes where they don't belong. They integrate seamlessly with the rest of the system and having two cabinets helps immensely when it comes to finding suitable placement when dealing with room modes.

Klipsch opted to build the power amp separate from the subwoofer cabinet; the amp is a stand alone unit that jacks into the subs via the supplied 6m (20') long, Neutrik Speakon plug tipped, cables (See Figure 5b).

Providing a separate power amp is a major convenience, and especially helpful for those who opt to build their system into the walls of their home theatre. Even if you have no plans to build your speakers into or onto the walls of your home theater, racking up the KA-1000 along your AV receiver provides other benefits: If you've spent too much time crawling around behind your sub tweaking this or that setting, perhaps by flashlight, you'll especially appreciate having the sub's power amp close at hand. No more hanging out behind your sub in that forgotten zone where dust, lost toys and the occasional house pet gather while you tweak away in search of the perfect splice.

...og Sound & Vision:

Citér

The low-frequency assaults seemed to take a palpable, feel-it-in-your-chest percussive quality. The bass articulation and room-energizing powers of the twin 12-inch woofers were extraordinary, and, trust me, "boom" and "muddy" aren't in this ensemble's vocabulary; these powerhouses were always airy and palpably detailed.

The only downside to this sort of awesome low-end support is that, once you get used to it, other speaker systems sound anemic or just plain small. I loved the entire THX Ultra2 system, but it's the subs that made, literally, the biggest impression. So much so that I'd recommend the KA-1000-THX/KW-120-THX package on its own, for use with other Klipsch speakers or even other speaker brands.

Men du har ret, de er ikke de billigste, men heller ikke de dyreste. Og jeg har personligt stadig til gode at høre en rigtige god sub, til under 15.000,-

Redigeret af dr gonzo - 19-August-2015 kl. 15:30
Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-August-2015
Sted: Danmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 17:12
Hej alle i skal have mange tak for jeres mange gode bud.
Jeg kan forstå at der er ret bred enighed om hvilke højttaler i personligt ville vælge,
Jeg har derfor et spørgsmål til jer alle.
Kan jeg bruge klipsch thx ultra 2 i min stue. Jeg bor idag i et lejligheds kompleks på 4 etager. jeg bor selv på 1. sal
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 17:26
Jeg vil råde dig til at lytte til de forskellige højttalere før køb.
Hvis du bor omkring kbh er vi sikkert flere der gerne giver en demo.
Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 20:56
Hej igen alle sammen jeg har nu besluttet mig til hvordan mit surround setup skal se ud men vil lige høre jeres mening. så jeg vil blive glad hvis i vil komme med jeres ærlige mening.
Min endelige (nu værende endelige) setup ser således ud.
Front: 2 Stk. Klipsch Reference Premiere RP-280F gulvhøjttaler
Center: Klipsch Reference Premiere RP-450C center højttaler
Bag: 2 Stk. Klipsch Reference Premiere RP-250S surround højttaler + Klipsch KL-650 THX Ultra 2 LCR biograf højttaler.

Hvad for højttaler kabler er de bedste at bruge til mit setup.
Jeg vil være taknemmelig hvis i lig vil give mig et par seriøse bud på hvad for HDMI kabler samt Audio kabler jeg skal brug for at få mest valuta for mine penge

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 20:58
Hvor har du hørt dem henne?
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 21:14
Hvad med sub?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 01:08
Synes at det er lidt mærkeligt at blande Reference-serien med THX Ultra2-serien.
Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 01:12
Hej strecker hvad tænker du specifikt på.
Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 01:14
Hej dr gonzo ikke for at lyde kæk men hvorfor synes du at det er en mærkelig blanding
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 06:14
Jeg tænkte på om du har haft dem hjemme i dit eget rum og lytte eller om du har hørt dem i en butik.?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2015 kl. 07:07
Jeg forstår heller ikke hvordan den kl-650 passer ind som baghøjttaler. Hvis du er lun på RP serien så synes jeg at du skal bruge dom hele vejen rundt. Men kun nu ud og lyt til dem. Tænk hvis du ikke kan lide hornlyd.....
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu