|
Højttalere hjælp |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pensvin >>> Hvis man køber et helt setup, er ideen jo netop, at prøve at få en ensartet højtaler hele vejen rundt, så lyden ikke ændre karakter når den bevæger sig rundt. THX Ultra2-serien har en meget karakteristisk filmisk lyd, og KL-650 er en LCR-højtaler og i forhold til resten af det setup du skriver, du vil købe, er de totalt overkill.
Tag eventuelt et kik på min bio, linked i min signatur, så kan du se hvordan THX Ultra2 serien er tiltænkt at blive brugt. |
|
![]() |
|
Pensvin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Hej alle sammen hvis jeg går ud og investere i dette fremravne sæt ville det så være helt forkert hvis jeg vælger at se bort fra subwoofer samt subwoofer da jeg som sagt bor i et lejligheds kompleks. Hvor jeg godt kan være bange for at mine med beboer i opgangen vil blie ret irriteret og træt af at høre på min subwoofer
|
|
![]() |
|
Pensvin ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Hej venner hvad er fordelene og ulemperne ved dette sæt. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
De højttalere og alle andre Bio højttalere, fungerer ikke uden subwoofer...
Så skal du købe standard gulvhøjttalere hvis du ikke vil have en sub ved siden af. Og jeg vil forslå dig at tage ud og lytte lidt da du tydeligvis ikke aner hvordan de forskellige højttalere lyder. Redigeret af strecker - 20-August-2015 kl. 12:17 |
|
![]() |
|
![]() Kan man få en center til dette sæt hvis man blot ønsker at bruge det i et 5,0 setup
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Der ER en center i det sæt..!!!
Og nej det egner sig ikke 5.0 til da højttalerne er bygget til at blive suppleret af en sub. Redigeret af strecker - 20-August-2015 kl. 12:27 |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Pensvin: Centeren i sætter er bare magen til fronterne! Og glem alt om Surround hvis du alligevel ikke vil have fulde oplevelse. Man kan jo skrue ned for sub niveau. Og subben giver de frekvenser som du næppe kan få nogen fronter til at gøre. Selv ved lav volumen. |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Pensvin >>> De tre øverste højtalere på billedet er henholdsvis venstre, center og højre. Og som Strecker skriver, vil de ikke fungere uden en sub. Man kan dog købe en mindre sub, der ikke spiller så dybt, hvis man er bekymret for naboer.
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Et input: Det dummeste du kan gøre er at købe noget baseret på hvad andre siger og mener. Hvad der lyder godt er så subjektivt. Jeg har hørt reference serien du linker til, og det er efter min mening til at højttalere med horn har fået så dårligt ry. Jeg synes deres thx serie lyder væsentligt bedre og ville være mit valg i den prisklasse (dog enig i en anden om, at subs kan gøres bedre til den pris. De 122db ved 20hz er bullshit).
Men kom ud og få lyttet. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Håber mit indlæg kan tydes på trods af et par glemte ord osv :D mobilskrivning på forum burde ikke være tilladt :)
|
|
![]() |
|
Jonas_h >>> Jeg antager at du kan har hørt de subs hos mig, og som bekendt viste det sig jo, efter du havde været herude, at jeg havde et akustisk problem, så jeg tror at du bedømmer dem på et forkert grundlag. Jeg vil igen referere til, at rigtig mange anmeldere netop nævner subs'ne som være helt fantastiske.
|
|
![]() |
|
Men anyway, det behøver vi ikke diskutere mere, da han slet ikke er interesseret i de subs.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |