recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere hjælp

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 11:51
Hehe, du vil gerne flytte biograf og koncert oplevelsen ind i din lejlighed uden og genere naboerne
Tror det tætteste du kommer på det er og købe nogle gode hørebøffer ;-)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Pensvin Pensvin skrev:

Da jeg gerne vil have biografen og koncerten hjem i min lejlighed.

Du skrev dette i første indlæg og uden sub så får du ikke den mest optimale løsning. Ikke dermed sagt at ikke kan få rigtig god lyd, men det bliver ikke biografoplevelse.

Jeg tror, som du også selv er inde på, at dit kompromis må blive 2 rigtig gode gulvhøjttalere, en center i samme serie og et antal bagkanaler.

Stort set alle der har kommet med forslag til dig her er gutter med dedikerede hjemmebiografer og vi rådgiver dig med de briller på.

Til top
Pensvin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-August-2015
Sted: Danmark
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pensvin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 13:13
hej alle vil dette surround setup være vær at bruge penge på
2 Stk. BOWERS & WILKINS CM9 S2 Gulvhøjttaler
1 Stk. BOWERS & WILKINS HTM61 S2 Centerhøjttaler
2 Stk. BOWERS & WILKINS DS3 Baghøjttaler
1 Stk. BOWERS & WILKINS ASW 10CM S2 Subwoofer
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 13:19

hej alle vil dette surround setup være vær at bruge penge på
2 Stk. BOWERS & WILKINS CM9 S2 Gulvhøjttaler
1 Stk. BOWERS & WILKINS HTM61 S2 Centerhøjttaler
2 Stk. BOWERS & WILKINS DS3 Baghøjttaler
1 Stk. BOWERS & WILKINS ASW 10CM S2 Subwoofer

Hvorfor tager du ikke ud og lytter til dem og vurderer om du synes de er pengene værd? :)  

Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 15:20
Køb brugt og spar penge. HUSK subben.

Ville ikke være nedladende før. Men det er altså ikke nemt, når der bliver skudt med spredehagl. Vi er her jo for at hjælpe ...
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 17:03
Personligt syntes jeg ikke surround er værd at gå efter, hvis det ikke kan gøres "ordentligt". Med ordentligt mener jeg mere eller mindre dedikeret.. Skulle jeg lave lyd i et stuemiljø hvor der skulle tages hensyn til naboer, spisebord, sofagruppe og så videre, ville jeg kigge stereo... Men som det er sagt så tit, ud og lyt..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 23:01

De eneste ønsker jeg har til mit næste højttaler setup er at jeg gerne vil have den samme oplevelse som jeg får når jeg går i biografen og når jeg går i operaen og når jeg går til koncerter.

Hvis du ønsker samme oplevelse som de steder du nævner, skal du have noget der kan spille bas. Om det er en subwoofer, eller en højttaler der kan spille "nok" bas så det lyder rigtigt er et fedt, når det kommer til at "genenre naboerne".
En subwoofer er en bashøjttaler - ikke andet. Generer bassen fra en sub, vil den også gøre det fra et sæt højttalere der kan spille bas.

Jeg har to forslag til dig.

Det ene er at bruge halvdelen af dit budget på at få rummet dæmpet og dine nyanskaffede højttalere tilkoblet/afkoblet til rummet. Rummet har utroligt stor indflydelse på din oplevelse og på dine naboers oplevelse.

Det andet råd, der er at overveje om ikke du skulle købe dig et sæt rigtigt lækre hovedtelefoner i stedet for. Man kommer langt for 5000-6000 kroner. Med dem kan du spille "koncerthøjt", få masser af detaljer og perspektiv, men ingen "basslag i maven" - præcist som du ej heller kan, hvis ikke naboerne må "lytte med". Det er ikke kun er bas der kommer ind til dine naboer - det er også "resten af lyden". Det vil du undgå med hovedtelefoner!

Klaus

Redigeret af KlausDM - 21-August-2015 kl. 23:01
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 01:04
Ved afkobling af gulvhøjttaler og subwoofer skal flisen vægt, veje mere end vægten på gulvhøjttaler og subwoofer Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 05:35
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu