Hej alle I kloge lyd-mennesker! :-)
Mit efterhånden 11 år gamle Pioneer anlæg fra El-Giganten er snart helt udkørt, og jeg har brug for et nyt og bedre.
Jeg har kigget mig lidt omkring og fundet ud af, at jeg gerne vil have en surround receiver, som jeg kan tilslutte mine elektroniske sager - herunder fladskærm, Zaptor-boks, Boxee Box, Xbox 360 og Apple AirPort Express med AirTunes (de kan stort set alle sammen tilsluttes via HDMI). Jeg er ikke gigant lydfanatisk, men jeg vil alligevel gerne brug maksimum i omegnen af 5.000 kroner på anlægget, hvilket er mere, end El-Giganten tog for det færdigpakkede Pioneer-anlæg i år 2000.
Spørgsmål - HIFI-klubben har surround receiveren herunder; spørgmålet er bare, om den er prisen værd, eller om I kan anbefale andre surround receivere, som I ser som bedre til prisen? http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1611_surround-receiver_sort.htm
- Jeg har jo selvfølgelig også brug for nogle højttalere til receiveren. Jeg ser det ikke som en nødvendighed, at jeg fra begyndelsen har et fuldt surround høttalersæt. Jeg kan godt begynde med et sæt 2.0/2.1, hvis lyden stadig vil være god og med god bass i en lille stue på cirka 25 kvadratmeter. Jeg tænker, at I skal vide, at jeg af musik hører meget genrerne dance (meget), indie, pop og rock (men højttalerne skal selvfølgelig dække bredt). Hvilke højttalere vil I anbefale, som både passer godt sammen med receiveren og gør det muligt for mig at holde mig inden for mit budget på cirka 5.000 kroner som maksimum?
Tak for hjælpen på forhånd :-) Tak for jeres hjælp på forhånd. Jeg har fået anbefalet forummet her og ser frem til gode råd og tips. :-) En slutinformation kan være, at jeg ikke er særlig meget inde i alle tekniske betegnelser, og at jeg som sagt har haft et Pioneer-anlæg fra El-giganten, som jeg har været okay tilfreds med. Derfor behøver I ikke finde topanlæg frem, men nærmere hvad I mener, en nybegynder, der gerne vil have lidt finere lyd, har brug for - og som er godt til prisen. :-)
Venlig hilsen Bo |