recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere skratter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjttalere skratter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere skratter
    Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:05

Da lyden fra de indbyggede højttalere på mit LG LCD var dårlig og totalt manglede bas, har jeg  tilkoblet et sæt Altec Lansing bestående af to satelithøjttalere og en subwoofer.

Disse ekstrahøjttalere er slukket hvis jeg bare ser Tv avis, men når der skal ses film bliver de tændt. Mens jeg skruer op for lyden er de desværre begyndt at skratte voldsomt højt. Når de spiller og jeg ikke rører volumenkontrollen er der ikke noget problem.

Det må have noget at gøre med det drejepotentiometer der styrer lydstyrken, men hvad kan jeg gøre for at fjerne denne skratten; skal jeg skille den ad og sprøjte med kontaktspray eller hvad?



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 11:20
Hvis de skratter imens du drejer på knappen, er det sikkert slid på drejepotientometeret. Du kan godt prøve med noget kontaktspray, men det er lidt som at tisse i bukserne.... det hjælper et stykke tid, og så bliver det værre.
mvh Christian
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 12:06
Jeg kan ikke tro det er slid, de er kun 8 mdr. gamle og så meget har jeg ikke heller ikke skruet op og ned.
De var godt nok ikke dyre, men Altec Lansing plejer ikke at lave noget bras, så der må da kunne findes en løsning.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 13:03
Hvis de kun er 8 måneder gamle, kan du vel reklamere til forhandleren.
mvh Christian
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2007 kl. 13:29
Tjaa....det må jeg vel kunne, men alt det besvær med at finde kvitteringer og emballage frem, rende på postkontor, stå i kø og herefter være uden rimelig lyd i uge- eller månedsvis. Derfor ville jeg foretrække at ordne det selv hvis det kunne lade sig gøre.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu