|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
KIRSEBÆR.................................
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Dali Suite spiller bare kanon godt. Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg har ofret 12.000,- på de 2 front og center højtaleren. Det bedste af det hele er, at konen blev nød til at erkende at de spiller rigtig godt og at vi har fået en bedre fylde og sammenhæng i lyden, både når vi ser film og høre musik. Mine er også i kirsebær, de er død flotte.
Redigeret af -C5- - 18-Oktober-2007 kl. 09:29 |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
Samme her. Har 2.8, c0.8, R0.8 og S1.5 subwoofer. Mine er dog i sølv farve pga kæresten. Synes ellers kirsebærfarven er langt den pæneste. Suite 2.8 kan sagtens spille ordentlig bas med den rigtige forstærker/receiver.
Redigeret af furious jt - 18-Oktober-2007 kl. 09:44 |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Desværre, de er i kirsebær. Dine 10.000 +/- rækker nok heller ikke helt til hele sættet. |
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
![]() |
Har du spikes på dine front? |
|
|
![]() |
|
Martin.S.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
jeg har det sårn at hvis det er ordenligt osv... så er det ikke en 5000kr seddel der skal gøre forskellen... hmm kirsebær og silver finish.. det er måske bare ikke lige DÉT i vores stue! Jeg gad godt høre et setup som dit C5 eller furious jt, til en god bid film ! |
|
Mvh MartinC
...evt tak for hjælpen :D |
|
![]() |
|
![]() |
Tro mig det funger bare. Der er en god sammenhængende lyd, med god dybde i bassen samtidig med at mellemtonen og diskanten er præcis og detaljeret. Lyden fylder hele rummet uden den bliver anmassende. Når lyden bevæger sig rundt fra den ene højtaler til den næste, sker det flydende så men ikke lægger mærke til at lyden flytter sig, udover at lyden rent fysisk kommer et andet sted fra. Så hvis du er indstillet på at ofre, ikke bare 5000,- mere, men hen ved 2,5 gange mere, i forhold til de 10.000,- (hvis du dropper subben i første omgang, bliver det lidt billigere) får du en kanon lyd. Som vare de næste 20 år. PS. tro mig kirsebær er flot. Men skal selvfølgelig passe til stuens øvrige møbler. Jeg skal på et tidspunkt have oprettet en tråd under 'Min hjemmebiograf' Så kan du se hvordan det ser ud hjemme hos mig. |
|
|
![]() |
|
Martin.S.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
jeg kommer og ser film hos dig i aften ! OK? ja ! |
|
Mvh MartinC
|
![]() |
|
![]() |
tjek nedenstående, er det total svanset eller forkert på nogen måder, igen, bare et forslag! Ændringer, forslag eller lign, er velkomne... DENON AVR-2807 surround receiver http://hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr- 2807_surround_receiver_soelv.htm 5.999,- ------------------------------------------------------------ -------------------------------- DALI Concept 8 højttaler (til front) http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/dali_co ncept_8_hoejttaler_kirsebaer.htm 2 * 2.999,- 5.998,- ------------------------------------------------------------ -------------------------------- DALI Concept CT centerhøjttaler http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/dali_conce pt_ct_centerhoejttaler_kirsebaer.htm 1.099,- ------------------------------------------------------------ -------------------------------- Baghøjttalere? ------------------------------------------------------------ -------------------------------- DALI Concept Sub 12 subwoofer http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/dali_co ncept_sub_12_subwoofer_kirsebaer.htm 3.699,- ALT vil blive valgt i lys eg ! (ikke et grundlæggende kriterie, men hvis muligt - det optimale for min boligsituation)
-det skal retfærdigvis nævnes at jeg har fået supergode tilbud og god vejledning fra CSN i "hans" mærker! og tak for det i øvrigt :) |
|
Mvh MartinC
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hej Martin,
Concetp serien er udemærket. Det er en god HT. Jeg syntes du har gjort et klogt valg i reciever, men Onkyo ville nu også kunne gøre det! ![]() Jeg ville nu personligt gå efter IKON serien, den har en HELT anden klarer og renere lyd - som jeg syntes er meget bedre end concept. Men de er selvfølgelig også lidt dyrere! Men jeg syntes det er vigtigt at man vælger de rigtige HT første gang, så man ikke skal skifte senere. Og så har man - com -C5- også nævner, et setup for livet... ![]() Mange hilsner |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Jeg har stadig et sæt kirsebær som kan købes for en god pris... Og jeg er i øvrigt helt enig mht. lyd... SUPER.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
![]() |
IKON er afløser for SUITE, som er udgået af produktion. Jeg kan oplyse at der pt. Findes 5 sæt 2.8 i kirsebær i Danmark, Norge og Sverige. Hvor mange der findes i sølv ved jeg ikke. IKON har en lidt mere spids lyd hvor SUITE'en er mere rund i lyden. Personligt synes jeg bedre om SUITE end IKON, hvad angår både lyd og design. Men det er jo smag og behag. Når man skal have et anlæg op at stå, er det min klare overbevisning, at det er bedre at ofre lidt mere på højtalerne og så måske spare lidt på DVD og receiver. Da de alligevel har det med at blive forældet hvilket en god højtaler ikke gør. En god højtaler i dag, er stadig en god højtaler om 10 år. Som Asklepios skriver, så risikerer man bare at skulle skifte højtalerne ud, som jeg fx lige har gjort, hvis man går for meget på kompromis. Men selvfølgelig er det i sidste ende et spørgsmål om økonomi. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |